Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Списък на статии по етикет: гликемичен индекс - Vitamina Sport
Вторник, 26 Март 2013 13:00

Алкохол и тренировка

Ключът при алкохолна консумация е основно в дозировката, твърди във все още неиздадената си книга "Фитнес" доцент Юлиан Карабиберов - доктор, преподавател в Национална Спортна Академия и директор на Колеж по спорт "Био Фит" . Алкохолът влияе неблагоприятно най-вече върху върху метаболизма на организма, понижавайки нивото на гликогена в мускулите. Не е за пренебрегване и неговото диуретично действие, което може да доведе до неприятна в процеса на тренировки дехидратация. Доцент Карабиберов обобщава следното: ако предната вечер „добре" сте се почерпили, на следващия ден е повече от сигурно, че ще срещнете затруднения в тренировките си. Ние от Витаминаспорт пък публикувахме преди време обширна информация за това, че алкохолът е много по-вреден от хероина и „крек"-а. Кокаинът и тютюнът са изравнени по вреда за организма, докато екстазис и LCD са най-малко вредните опиати.
Публикувана във Здраве
В сезона на ските сме. Един път на пистата, повечето от нас забравят за глада докато не се стъмни. За това е важно да закусиш добре – плод, хляб, мед, мармалад, мюсли и малко протеини като например кисело мляко или прясно сирене, са чудесни хранителни продукти за зимните спортове. За по пътя, напълни раничката с плодове, енергийни вафлички, ушаф, ядки и задължително термос с чай (внимание – без уиски в чая). Фен си на колоезденето и се питаш как да се сдобиеш лесно и бързо с енергия, когато подкараш велосипед ? Ако пък твоят спорт е футболът, то са ти нужни храни, които да подпомагат физическите качества като издържливост, скорост, координация. За професионални и любители футболисти, изразходващи енергия на интервали, е добре да консумират въглехидрати. Именно заради това в деня преди мач се ядат ориз, паста, пълнозърнест хляб, мюсли.
Публикувана във Хранене
Всичко започна с подарък, който моите ученици от фитнес зала Шурикен в Мадрид ми направиха. Беше посветен "На Ели - най-добрата учителка на света". С какво можех да се отблагодаря на такова безкрайно доверие? Най-лесно бе да отида да купя нещо от сладкарницата. Испанците са "луди" на тема сладкиши. Но щях да загубя най-ценното - персоналният подход към прекрасния колективен жест на моята фитнес група. Кексчетата, които от години правим заедно с моята майка, се превърнаха в интегрални в момента, в който научих за съществуването на гликемичния индекс при храните. Открих, че пълнозърнестите продукти се разграждат много по-бавно в организма, пропорцинирайки му за дълго време енергия от която да черпи, за разлика от рафинираните. Замених бялото брашно и захар от рецептата на мама, с интегрални такива и изведнъж кексчетата станаха хит. Дори смениха името си с модерното "мъфин". Не му мислих дълго. Запретнах ръкави, сложих престилка...и на бял свят се появи трети вид полезна за спортистите храна - интегрални мъфини Маргарита, любими на моите ученици от фитнес салон Шурикен в Мадрид. Каква е рецептата ли?
Публикувана във Рецепта в снимки
Въглехидратите с висок гликемичен индекс могат да доведат до сериозни диабетични проблеми и спомагат за формирането на мазнини! Ако замените въглехидратите с висок гликемичен индекс с такива с нисък, особено в изолираните хранения (междинни хранения), кръвната захар ще се регулира по-добре, ще се намали секрецията на инсулин и ще помогне много в диетична програма за загуба на тегло. Този здравословен режим на хранене е особено подходящ за подрастващи спортисти и всички онези футболисти, баскетболисти, като цяло професионални спортисти, които искат да се поддържат в оптимална физическа форма през целия сезон.
Публикувана във Хранене

Търсене

Банер
Банер
Банер

feed-image Feed Entries