Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Чист въздух»Чужд опит
Четвъртък, 10 Юни 2010 19:25

Чужд опит

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(2 оценки)

Мадрид прави абонамент "метро-автобус-велосипед".Кметството е убедено, че по този начин ще стимулира столичани да се движат повече, както и да се намали използването на автомобили в центъра на града. За да убеди хората, че велосипедът е транспортно средство, няма по-добър начин от включването му към абонамента за градския транспорт.


Parque_JCarlos_I_007Кметството на Мадрид започна проучване как и по какъв начин би било най-удачно към комбинирания билет за метро и автобус да се прибави и опцията за наемане на колело. Всичко това има за цел да се „гарантира,че гражданите ще увеличат своята мобилност от вратата на своята къща до тази на офиса" – обяснява Антонио Лусио, секретар на Фондация „Мадрид Движение". „Планът за велосипедното движение", който бе представен през седмицата, включва и конкретните пунктове от които ще може да става наемането на транспортното средство „колело". Ползвателите на тази услуга ще могат например да вземат велосипеда от ЖП гарата „Аточа" и да го оставят до Парка „Ретиро".

Пионерният проект ще се реализира най-напред в Студентския град на испанската столица, като се разчита на гарантизиран успех сред младите хора, който да помогне за инсталирането на тези превозни средства из целия град.
Parque_JCarlos_I_062
Други градове, в които тази услуга се предлага - Барселона /от години/, Сарагоса /от 4 месеца/, както и френската столица Париж, се радват на голяма популярност. В случая на каталунската столица хората масово се запалиха още от самото начало. В някои от местните общини в Каталуния, пунктовете за наемане на велосипеди са инсталирани точно до стоянките за таксита, с което се стимулира движението на къси разстояния посредством две, а не четири гуми.


Колела ще могат да се наемат както от туристи, така и от мадричани. В случай, че се притежава абонамент за цялата градска мрежа, който струва около 45 евро, ще се добявят още 20 евро, точно колкото в момента струва същата услуга в Барселона.


Генералният план за движение с велосипеди разчита на 600 километра специализиран път, от който се очаква през 2016 да превърне Мадрид в една от трите европейски столици, заедно с Лондон и Берлин, с най-много велосипедни алеи.

Add comment