Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Чист въздух»Как да коригираме на височина седалката на велосипеда?
Понеделник, 29 Април 2013 21:29

Как да коригираме на височина седалката на велосипеда?

От Витаминаспорт
Оценете статията
(7 оценки)
Как да коригираме на височина седалката на велосипеда? Foto PETRA
Сега е времето за разходка с колело. Отдавна хубавото време ни предлага неограничени възможности за спорт на открито. Карането на велосипед не само е чудесно аеробно упражнение, но и източник на голямо забавление. Ако към това прибавим, че този спорт може да се практикува във фамилия, става ясно, че любителите му са от всички възрасти и полове. За да се избегне увреждане или контузия е много важно да поставите седалката на правилната височина. Има ли начин да се коригира с точност? Може ли да се предпазите от проблеми, ако предварително поставите седалката на подходящата за вашия ръст височина? Трябва да се чувствате комфортно или само да я адаптирате към определен размер ? Това са някои от въпросите, които вело-маниаците си задаваме преди да яхнем любимото колело. Отговорите ...
Преди няколко години учени, любители на колоезденото, са направили изследване, което дава оценка на ефективността на въртене на педалите, показващо, че за всеки 1%, отклонение от правилната височина на седалката се получава 1% по-малко енергия. За да се избегне това прахосване на ценна енергия, съществува едно просто и полезно правило: когато коляното ви се удря в кормилото, означава че седалката е доста ниско поставена. Обикновено това е съпроводено с лека болка в предната част на коляното.

Ако пък изпъвате прекалено много колянната става, при всички положения ще се наложи да коригирате височината. При по-висока седалка се появава и болка в задната част на крака, между прасеца и задния бедрен мускул.


Формула за изчисление на правилната височина на седалката


Преди да се появят проблемите и да се налага да лекувате контузии, изчислете коректната за вашия ръст височина на седалката. Много е лесно. Съществуват няколко формули, но една от bici-sillin-1най-използваните е тази, която взема в предвид дължината на краката. Измерва се разстоянието между ходилото и тазовото дъно /чатала/ т.е. дължината на крака от вътрешната му част и се умножава по 1.06. Тази е мярката, която трябва да се спазва от педала до горната част на седалката, като рамката на колелото трябва да е в една линия със седалката.

 

Просто правило за регулиране на седалката

 

Когато нямате под ръка метър за измерване и изчисление по формулата посочена по-горе, може да използвате едно друго много полезно правило. Седнете на велосипеда, сложете си краката върху педалите. Много е важно да подпрете петата върху педала, въпреки че правилното въртене става със средната част на ходилото и пръстите. Завъртете педалите назад. В най-ниската точка на цикъла на въртене на педалите, коленете трябва да са изпънати изцяло (180 градуса между бедрото и крака), но без да има и най-малко люлеене на таза. Увеличете или намалете височината на седалката, за да намерите тази точка, която ще ви позволи да повторите теста с пета върху педалите без проблем.

 

Правилното въртене на педалите изисква винаги да има леко свиване в коленете в най-ниската точка на въртене. Ако коляното е леко присвито и се чувствате удобно, означава, че и височината на седалката е избрана коректно.

Add comment