Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Фитнес уреди»Стационарно колело - най-използваният фитнес уред за топене на мазнини
Петък, 05 Април 2013 15:30

Стационарно колело - най-използваният фитнес уред за топене на мазнини

От Витаминаспорт
Оценете статията
(3 оценки)
Стационарно колело - най-използваният фитнес  уред за топене на мазнини www.google.es
Въпреки, че велоергометърът е предпочитан тренировъчен уред за борба с излишните мазнини и тегло, не разчитайте само на него. Използвайте и силови упражнения! Тренировките ще имат много по-голям ефект, ако са подпомогнати от също толкова важната правилно изградена хранителна програма и евентуално от добре подбраните качествени хранителни добавки. Велоергометърът (стационарното колело) е един от най-използваните кардиоуреди за топене на телесните мазнини, намаляване на теглото и развитие на издръжливостта. Той е най-удобният и изискващ най-малко услилия при експлоатация уред. В същото време, той е най-малко ефективен поради ограничено участие на мускулатурата. Както всеки уред обаче, си има своите недостатъци и предимства. Още по темата за най-използвания уред за кардиотренировка от доцент Юлиан Карабиберов - доктор, преподавател в Национална Спортна Академия и директор на Колеж по спорт "Био Фит"

Разбира се, за да изгорите достатъчно количество калории, ще трябва да въртите педалите по-дълго време, отколкото при бягането. При съпоставяне натоварването на велоергометър и veloergometar-1на бягаща пътека например, на първия уред ще се изгорят почти 30 % по-малко мазнини.

Ако сте начинаещ и сте избрали подходящ фитнес център, започнете с рекумбент байк (Recumbent Bike Cycle – Лежащо стационарно колело). При него изискванията към сърдечно-съдовата система са най-малки – почти хоризонталното положение на тялото позволява на кръвта да циркулира лесно (действието на гравитацията е отслабено) и това отдалечава настъпването на умора.

Трениращите с болки в кръста, гърба и врата, както и тези, с разширени вени или проблеми в кръвообръщението, са усетили комфорта на педалиране на лежащото колело. За начинаещите е препоръчително оборотите на педалиране да бъдат около 80 в минута.

 

Повече подробности за ВЕЛОЕРГОМЕТЪРА и неговите функции, може да намерите в статията на доц. Карабиберов: Велоергометри – най-използваните уреди за кардиотренировка


Add comment