Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Интегрална форма»Вдигане на тежести за сваляне на килограми
Вторник, 04 Януари 2011 14:54

Вдигане на тежести за сваляне на килограми

От Витаминаспорт
Оценете статията
(3 оценки)
Когато дойде време за влизане във форма излизат наяве наистина големи проблеми. Няма спор, че аеробните упражнения са задължителни когато опитваш да свалиш килограми, но ако ги комбинираш с вдигане на тежести и балансирано хранене, ще се получи перфектната тренировъчна програма. В днешно време е все по-трудно да се различи истински полезното за здравето и добрата физическа форма от триковете, които се използват в индустрията за поддържане на красиво тяло. Обикновено се озоваваме в един нескончаем кръг от заблуди и несигурност...
Именно по-горе изброеното бе една от причините, които ме накараха да се заема с професията на „персонален треньор". Ще ми се да ви помогна в начинанието „здрав дух в здраво тяло". И да съм ви наистина полезна. С тази цел маркирам няколко основни пункта по пътя към постигане на интегрална физическа форма.

Един от най-разпространените митове в съвременното общество е, че ако искаш да моделираш тялото си най-добре е да правиш аеробни упражнения, вместо такива за тонификация. Плуването, тичането, карането на колело и т.н. са фантастични за сърдечно-съдовата система. Ако искаш тялото ти да е силно, а не тип „мекотело", се налага да вдигнеш някоя и друга тежест. Обяснявам: да предположим, че тежиш 70 килограма и твоето тяло има форма на круша (за жените) или ябълка (за мъжете) и успееш да свалиш 10 килограма с някоя диета. Чудесно! Сега тежиш 60 килограма, но формата на тялото ти не се е променила. Сега си една по-лека версия на това, което беше преди. Ако със 70 килограма имаш форма на ябълка, с постигнатите 60 Tejesti-2продължаваш да заемаш същата опаковка, нали?

 

За да оформиш рамената, подчертаеш гърдите и да дефинираш коремните мускули и краката се налага да вдигнеш малко тежести. Една тонифицирана мускулатура моделира тялото (става далеч по атлетично) и на всичкото отгоре, ти позволява да изгориш повече калории защото мускулната тъкан е много по- метаболично активна. Или по друг начин казано – увеличаваш обема на резервоара и изминаваш повече километри.

 

Много хора остават разочаровани когато най-сетне успеят да стопят излишните килограми, но тялото им продължава да бъде отпуснато, а кожата съсухрена. Техният нов образ въобще не е това, което са си представяли докато са „гладували новия си имидж". Още повече, едно тонифицирано тяло ти позволява да практикуваш твоя любим спорт много по-лесно от преди защото както знаем мускулите са в основата на силата, скоростта и издържливостта.

 

Няма спор, че аеробните упражнения са задължителни когато опитваш да влезеш във форма, но ако ги комбинираш с вдигане на тежести и балансирано хранене, ще се получи перфектната програма за тренировка. За да хванеш „правилния интегрален път" ще са ти нужни няколко съвета, които задължително преминават през рамената, гърдите и ръцете.

 

„Прес банк" с гири е доста популярно упражнение, което можеш да правиш в кой да е фитнес. Или в къщи. За да го изпълниш коректно, ще имаш нужда от една наклонена под 45 градуса пейка или Фитбол за по-напреднали и 2 гири, с тежест която ти позволява да направиш между 15 и 20 повторения. Движението започва от нивото на рамената, като повдигаш гирите без да изпъваш лактите докрай. Връщаш в първоначална позиция, контролирайки добре слизането.

press_de_banca

ТРЕНИРОВКА

Понеделник – Аеробна сесия (каране на колело, разходка, тичане...) от 30 – 45 минути, натоварване - ниво „средно"


Вторник – Таблица за тонификация –клякания, странични повдигания за рамена, коремни преси, лицеви опори...Всички тези фундаментални за тонифициране на мускулатурата упражнения. Можеш да ги направиш в къщи, ако имаш нужда от помощ за правилното им изпълнение – потърси съвета на инструктор в някой фитнес.


Сряда – Почивка. Но това не значи липса на движение – вече знаеш стълби, парка, разтягане на стола в офиса...


Четвъртък – Същото като в понеделник, но смени с друго аеробно упражение. Опитай да покачиш интензивността.


Петък – Таблицата от вторник, но с две повторения повече за всяко упражнение. Прибави и две нови упражнения.


Събота и Неделя – спорт на чист въздух.

 

„Има огромна разлика между това да знаеш какво трябва да направиш и да го правиш. Малко са тези, които правят това, което знаят, че трябва да направят" - Аристотел


ХРАНЕНЕ

Положителните страни на кивито – плод-звезда

Кивито е един от плодовете-звезди заради многото положителни неща, които внася в организма ни. Като начало – има високо съдържание на фибра, фундаментална за „почистването" на червата ни. На всичкото отгоре е антиоксидант и противовъзпалително средство заради витамините и минералите, които съдържа. Препоръчвам ви да хапвате по едно или две кивита два три пъти седмично (особено сутрин на гладно) и скоро собственото ви тяло ще ви благодари.

Tejesti-kiwi

 

Add comment