Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Тонификация»Методът Пилатес
Четвъртък, 24 Юни 2010 11:22

Методът Пилатес

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(4 оценки)

Методът Пилатес се базира на физически упражнения, специално замислени с цел да подсилят и тонифицират мускулите без да увеличават техния обем. Тази дисциплина позволява да постигнем елегантна фигура с помощта на няколко флуидни движения, които се повтарят в серии.

 

Голяма част от тях се правят в легнало, седнало положение или на колена. По този начин се намалява рискът от контузии и се избягва напрежението върху мускулите и ставите. Природата на този метод позволява неговото практикуване от хора на всички възрасти.
pilates3
Става въпрос за една НЕаеробна дисциплина за тонификация на тялото. За мнозина това е единственият недостатък на Пилатес защото когато не се потиш - не гориш калории, но целта на гимнастиката е по-скоро генерално подобряване на физическата форма, отколкото загуба на килограми. Интензитетът на работа може да се адаптира към възможностите на отделната личност. Именно заради това се правят сесии за подрастващи, хора в третата възраст или такива с определен тип контузия. Една тренировка продължава не повече от 50 минути и задължително трябва да бъде реализирана с помощта на инструктор...поне в началото. Стойката на тялото и ъглите на свиване и разтягане на мускулите са от особено значение.Работи се основно върху крака, корем, рамена и гръбначен стълб.
pilates4
Философията се състои в обединението на тяло и дух. Тази характеристика прави възможно сравнението на Пилатес с Йога. Въпреки сходните точки обаче, методът Пилатес не прави никаква връзка със духовността или медитацията, по-скоро търси да успокои и освободи съзнанието от ежедневния стрес чрез физически усилия. Внася здраве в нашето ежедневие.
pilates5 

 Не забравяйте и храненето. Ключът се крие в качеството на храната.Или по точно – колко полезни елементи съдържа определен продукт. Трикът е да се консумират храни богати на хранителни вещества, които се абсорбират от огранизма бавно и енергията от тях се изразходва постепенно /плодове, зеленчуци, боб, леща, интегрална паста.../. На противоположния край стоят продуктите, които се усвояват бързо, произвеждат повече инсулин от необходимото и 30 минути след примането им, усещането за глад е дори по-силно /шоколодови десерти, индустриални сладкиши, полуфабрикати.../

vitaminasport_116

Add comment