Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Фитнес топка - УПРАЖНЕНИЕ N:1 - трицепс
Понеделник, 24 Януари 2011 14:15

Фитнес топка - УПРАЖНЕНИЕ N:1 - трицепс

От Витаминаспорт
Оценете статията
(3 оценки)
Foto: PETRA Foto: PETRA
Илияна Димова – „Няма никакво съмнение, този уред е за спорт и забавление! Фитнес топка - фитбол се нарича, упражненията той обича!» Няма как да не потвърдим римата на витаминчето Илияна. Първото и най-важно условие за правенето на упражнения с Фитбол у дома е БЕЗОПАСНОСТТА. Препоръчително е преди всичко да си осигурите пространство. След това да си дадете време за опознаване...вие и вашата нова фитнес топка. След като «съжителството» се приближи повече към това да се превърне в брак, отколкото да си остане флирт за една нощ, ви препоръчваме следното упражнение за начинаещи любители на швейцарската топка – трицепс върху фитбол.
Сядането върху нестабилната фитнес топка само по себе си е предизвикателство. Пак повтаряме, особено за онези, които сега започват да опознават този чудесен уред за правене на гимнастика у дома. С него се упражняват чудесно малките мускулни групи. Балансирането върху нестабилната повърхност на швейцарската топка, провокира контракции на коремните мускули, бедрата и гърба. След като поседите известно време върху нея и се чуствате достатъчно фамилиазирани, идва ред и на първото сериозно предизвикателство – упражнение в домашни условия върху фитбол!

Тренировка за трицепс върху нестабилна повърхност - фитбол

Fit-1Упражненията за трицепс както добре знаете, изискват разгъване на ръцете в лакътната става. Целта е другите стави да останат почти неподвижни. При упражненията за трицепс е от особено значение коректната форма на изпълнение. Ако не повдигате гирата правилно, ще натоварите повече второстепенните мускулни групи вместо трицепса.

 

Големият недостатък на упражнението за трицепс в изправена стойка е, че рискувате да травмирате кръста или лактите. Именно за това предлагаме да реализирате това упражнения в седнало положение върху фитнес топка.

 

Изпълнявайте движението бавно и опитайте да се концентрирате върху мускула трицепс. Старайте се да го усещате как работи. Когато ръката се намира в разгънато положение, би било добре да задържите 1-2 сеунди, за да може мускула да усети истинско напражение.

Fit-2

Внимавайте с баланса върху топката. Въпреки, че САМО сте седнали върху нея и на снимката изглежда лесно и приятно, десбалансирането става бързо и неусетно, а травмите не се ограничават само до синини по дупето!!!

 

Стремете се винаги да поддържате правилна позиция – гърбът изправен, раменете вдигнати, коремът глътнат. Отпускайте гирата докато усетите, че трицепса се разтяга без болка. Не спирайте в средата на движението. И не отпускайте прекалено надолу гирата, защото подлагате лактите на силно напрежение и рискувате да се контузите.

 

Забележка – Препоръчително е предложеното упражнение да бъде включено в тренировка в домашни условия, за която са нужни задължително загравяне и добро разтягане след нейното приключване!Коректната хидратация е неминуема част от тренировката, независимо от това къде я реализираме - в домашни условия, фитнес зала или на чист въздух.

 

Успех. Следва продължение...

 

Add comment