Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Фитнес топка - УПРАЖНЕНИЕ N:2 - лицеви опори
Вторник, 25 Януари 2011 11:42

Фитнес топка - УПРАЖНЕНИЕ N:2 - лицеви опори

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
Foto: PETRA Foto: PETRA
Костадинова – „Фитбол си вземи и за проблеми с фигурата забрави»! И колко е права нашата читателка, участник в играта на Витаминаспорт и онлайн магазина за спортни стоки и екипировка www.sportzona.eu. Второто упражнение с ФИТНЕС ТОПКА вече е на ваше разположение, въпреки че вие отдавна го познавате – лицеви опори. Днес – в нестабилния им вариянт, с крака качени върху фитбола. Не забравяйте – нужни са ви пространство и търпение. За да функционира добре обаче, тренировката в домашни условия задължително трябва да е споделена. Не се чудете – съседът и съседката на упражнения поканете!
Както и при упражненията за трицепс върху фитбол, БЕЗОПАСНОСТТА е задължилно условие. Какво ще рече ли?! Осигурете си пространство. Ако трябва, разместете някой и друг мебел. Така осигурявате предварителното и препоръчително загряване преди тренировка с фитнес топка. След това си дайте време. За опознаване. Между вас и вашата нова швейцарска топка. Въпреки, че я закупихте от българския онлайн магазин www.sportzona.eu, тази сфера често е наричана с името на своите създатели – швейцарски физиотерапевти в началото на 60-те години на миналия век.

Сядането върху нестабилната фитнес топка само по себе си е предизвикателство. Както се видя при упражненията за трицепс. Представете си тогава какво е да дадеш почивка на гравитацията, качвайки си краката върху лъскавата топка за пилатес и йога. За нащинаещите, този чудесен уред за правене на гимнастика у дома, може да предизвика неочаквани инциденти. За това – концентрирайте се! С фитбола се упражняват малките мускулни групи и именно те са отговорни за запазване на баланса.

Лицеви опори върху нестабилна повърхност - фитбол

Fitball_-_opora-1Лицевите опори както както добре знаете, изискват разгъване и свиване на ръцете. Основно се натоварват гръдните мускули и трицепса. Поддържаща роля при този тип упражнение имат раменете, коремът и бедрата. Опорите са много добро средство за преодоляване на застоя или за ускоряване на мускулния растеж.


При изпълнение на лицеви опори се натоварват почти всички мускулни групи от кръста нагоре, включително и корема в по-малка степен. Служат за оформяне на гърдите и трицепсите. За издържливост. За сила.

 

Изпълнявайте движението бавно и опитайте да се концентрирате. Старайте се да усещате как работят гръдните ви мускули. Внимавайте с баланса върху топката. Въпреки, че отстрани изглежда, че САМО опирате краката си върху фитбола, десбалансирането става бързо и неусетно, а травмите в тази позиция не могат да се прикрият дори от най-добрите гримьори.

 

Стремете се винаги да поддържате правилна позиция – гърбът и зоната на кръстта образуват лека арка, коремът глътнат, а свиването на лактите никога не е докрай. Отпускайте тялото до ниво, до което се чуствате комфортно, без болка в ставите или гърба. Не спирайте в средата на движението. И не отпускайте прекалено надолу. Рискувате да се контузите.

 

Забележка – препоръчително е предложеното упражнение да бъде включено в тренировка в домашни условия, за която са нужни задължително загравяне, разтягане и адекватна хидратация!

 

Успех. Следва продължение...

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort