Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Фитнес топка - УПРАЖНЕНИЕ N:2 - лицеви опори
Вторник, 25 Януари 2011 11:42

Фитнес топка - УПРАЖНЕНИЕ N:2 - лицеви опори

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
Foto: PETRA Foto: PETRA
Костадинова – „Фитбол си вземи и за проблеми с фигурата забрави»! И колко е права нашата читателка, участник в играта на Витаминаспорт и онлайн магазина за спортни стоки и екипировка www.sportzona.eu. Второто упражнение с ФИТНЕС ТОПКА вече е на ваше разположение, въпреки че вие отдавна го познавате – лицеви опори. Днес – в нестабилния им вариянт, с крака качени върху фитбола. Не забравяйте – нужни са ви пространство и търпение. За да функционира добре обаче, тренировката в домашни условия задължително трябва да е споделена. Не се чудете – съседът и съседката на упражнения поканете!
Както и при упражненията за трицепс върху фитбол, БЕЗОПАСНОСТТА е задължилно условие. Какво ще рече ли?! Осигурете си пространство. Ако трябва, разместете някой и друг мебел. Така осигурявате предварителното и препоръчително загряване преди тренировка с фитнес топка. След това си дайте време. За опознаване. Между вас и вашата нова швейцарска топка. Въпреки, че я закупихте от българския онлайн магазин www.sportzona.eu, тази сфера често е наричана с името на своите създатели – швейцарски физиотерапевти в началото на 60-те години на миналия век.

Сядането върху нестабилната фитнес топка само по себе си е предизвикателство. Както се видя при упражненията за трицепс. Представете си тогава какво е да дадеш почивка на гравитацията, качвайки си краката върху лъскавата топка за пилатес и йога. За нащинаещите, този чудесен уред за правене на гимнастика у дома, може да предизвика неочаквани инциденти. За това – концентрирайте се! С фитбола се упражняват малките мускулни групи и именно те са отговорни за запазване на баланса.

Лицеви опори върху нестабилна повърхност - фитбол

Fitball_-_opora-1Лицевите опори както както добре знаете, изискват разгъване и свиване на ръцете. Основно се натоварват гръдните мускули и трицепса. Поддържаща роля при този тип упражнение имат раменете, коремът и бедрата. Опорите са много добро средство за преодоляване на застоя или за ускоряване на мускулния растеж.


При изпълнение на лицеви опори се натоварват почти всички мускулни групи от кръста нагоре, включително и корема в по-малка степен. Служат за оформяне на гърдите и трицепсите. За издържливост. За сила.

 

Изпълнявайте движението бавно и опитайте да се концентрирате. Старайте се да усещате как работят гръдните ви мускули. Внимавайте с баланса върху топката. Въпреки, че отстрани изглежда, че САМО опирате краката си върху фитбола, десбалансирането става бързо и неусетно, а травмите в тази позиция не могат да се прикрият дори от най-добрите гримьори.

 

Стремете се винаги да поддържате правилна позиция – гърбът и зоната на кръстта образуват лека арка, коремът глътнат, а свиването на лактите никога не е докрай. Отпускайте тялото до ниво, до което се чуствате комфортно, без болка в ставите или гърба. Не спирайте в средата на движението. И не отпускайте прекалено надолу. Рискувате да се контузите.

 

Забележка – препоръчително е предложеното упражнение да бъде включено в тренировка в домашни условия, за която са нужни задължително загравяне, разтягане и адекватна хидратация!

 

Успех. Следва продължение...

Add comment