Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Кой е най-добрият момент за подобряване на техниката на тичане?
Четвъртък, 16 Юни 2011 22:27

Кой е най-добрият момент за подобряване на техниката на тичане? Ново

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(2 оценки)
www.google.es www.google.es
В моята работа на персонален треньор често срещам познати на улицата, чиито първи въпрос, дори преди "добър ден" е..."Ели, виж тези паласки около корема, как мога да ги сваля за 7 дни?" или "Ели, контузих се тичайки, не тренирам от 3 месеца, какво да направя, за да си върна формата?". В такива моменти се сещам за един много близък приятел, лекар и човек със страхотно чувство за хумор. Него честичко го "пипват на улицата" съседките в чаровна възраст, за да им предпише хапче за газове в стомаха...например. На което той още по-чаровно отговаря - "Добре госпожа, ама преди да предпиша, съблечете се да ви прегледам!" Във формата за контакти на Витаминаспорт, получихме писмо със следния въпрос - "Кой е най-добрият момент за тренировки на техниката за бягане?" Ще опитам да помогна на Ники без да го "събличам"
Ето какво гласи текста на нашия читател от Варна, Николай - "Много ще се радвам да ми помогнете със следното - има ли подходящ момент или специален ден, в който да се реализират упражнения за техника на тичане (техника на крос-тичане). Обикновено излизам да бягам 3 пъти в седмицата и в една от тези тренировки, правя 70 минути тичане без Kris_uprajneniq-3почивка. По време на този дълъг крос през първите 30 минути сменям ритъма (не правя серии). Останалите 40 минути ги бягам с точно определен ритъм. С този начин на тренировка, какво бихте ми препоръчали - мога ли да правя упражнения за техника, когато намеря за добре? Преди или след тренировка? Ако в късите отсечки включа и малко фитнес-упражнения за мускули, ще бъде ли добре? Или ще бъдат много физически упражнения в един ден?"

С уточнението, че за да съм най-точна в препоръките си, е най-добре да имам възможност да гледам как трениращия тича на живо, ще се опитам да дам няколко основни насоки, не само за Ники, но и за всички любители на бягането за здраве, които биха могли да включат в своите аеробни тренировки.

 

Компонентите на техниката при тичане изискват участие на централната нервна система и адекватна мускулна координация, за да могат новите жестове и техники да бъдат асимилирани правилно. И най-вече да бъдат изпълнявани коректно. Движенията и стойката на тялото са от особено значение за предпазване от контузии. За да няма нежелани контузии и обучението да бъде ефикасно, е задължително условие въпросните упражнения за подобряване на техниката при бягане да се реализират по време на почивка и в ситуации без мускулно претоварване.

 

Най-неподходящият момент за трениране на техника за тичане е когато сме претренирани, липсва ни време за коректно възстановяване или пък сме изтощени от предварително реализираната тренировка. Избягвайте ситуации на изтощение и периодите на усилена тренировъчна дейност (средата на състезателен или тренировъчен сезон). Идеалният подход ще бъде да дадете приоритет на тренировките за техника на тичане в началото на сезона (състезателен или тренировъчен сезон).

 

Сесиите, които реализирате по време на сезона е добре да са само специфични т.е. само техника без допълнителни фитнес-упражнения. Ако нямате достатъчно време обаче ще бъде добре да оставите един ден от седмичната тренировъчна програма само за упражнения за техника и винаги в началото на тренировъчната сесия. Никога в края, защото мускулното изтощение ще попречи на коректното им изпълнение и асимилация на упражненията.

Add comment