Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Пилатес и упражнения за координация за подрастващи футболисти във филиала на Реал Мадрид, Канияс
Четвъртък, 08 Септември 2011 15:46

Пилатес и упражнения за координация за подрастващи футболисти във филиала на Реал Мадрид, Канияс

От Витаминаспорт
Оценете статията
(3 оценки)
fofo: PETRA fofo: PETRA
Защо практикуването на Пилатес е от полза за подрастващите футболисти? Въпрос с много лесен отговор за треньорския щаб на юношите старша възраст в АСД Канияс. По покана на старши треньора на тима, филиал на Реал Мадрид, Александър Дюлгеров, персоналните треньори на Витаминаспорт изнесоха пред младите футболисти открита тренировка по Пилатес и упражнения за координация. Целта на тази атипична в детско-юношеския футбол тренировка бе подобряване на физическата и психическа форма на младите футболисти. Предимствата на Пилатес са, че развива физическия контрол върху тялото (превенция на контузии), подобрява пространствената ориентация (вследствие на добрия контрол върху тялото), помага за укрепване на организма и гъвкавостта, повишава плавността на движенията, регулира дишането, укрепва контрола над ума и съзнанието. Ако си подрастващ футболист и искаш да подобриш твоята физическа форма, не пропускай тази статия.
Ползите от Пилатес не се ограничават само до подобряването на физическата форма, но също така се наблюдава положителна промяна в интелектуалното, социалното и емоционалното развитие на футболисти в тийнейджърска възраст. Не само спортистите тийнейджъри, но и всеки един възрастен, който иска да контролира по-добре собственото си тяло, може да започне с Пилатес като един забавен и най-вече безопасен метод на тренировка.
Pilates-futbol-5
Практикуването на Пилатес и упражнения за координация събуждат сетивата на всички нива, тялото и ума работят заедно.

Какви са ползите от Пилатес при подрастващите футболисти?

-Забавление: Ключът към успеха в мач.

-Обучение: Повишаване на потенциала на всеки един от тях.

-Рехабилитация: гъвкавост на движенията на тялото и правилната му стойка.

-Хигиена на опорно-двигателната система.

 

Работата с млади спортисти има за основна цел тяхното опорно-двигателно превъзпитание. Правилната стойка на тялото и правилното изпълнение на упражненията предотвратяват бъдещи контузии. Днес всички деца, включително и тези, които спортуват след училище, прекарват много часове в седнало положение, гледане на телевизия или пред компютъра, гръбначният им стълб е подложен на непрекъснат натиск и цялото тяло обикновен страда от неправилната стойка. Не правят изключение и младите футболисти от Канияс.

 

Но техният треньор Александър Дюлгеров е убеден, че Пилатесът може да помогне на тийнейджърите да подобрят основните си физически умения, необходими за развитието на други физически дейности като сила, издръжливост, гъвкавост, координация, баланс и контрол на дишането. Интересен бе тестът с обръч, който направих юношите на Канияс. 50% от Pilates-futbol-8футболистите въобще не могат да завъртят уреда, други 10% успяват да направят няколко завъртания и само 40% от момчетата въртят обръч със същата сръчност като момичетата, тренирали някога гимнастика в училище. Гъвкавостта не е приоритет само на женската половина от човечеството. Във футбола еластичността на тялото много често предпазва от сериозни увреждания и контузии.

 

На психологическо ниво, Пилатес помага да се поддържа непрекъснато състояние на релакс на тялото. В същото време, успява да съсредоточи вниманието на практикуващия към периоди на по-големи усилия (важните мачове от сезона, изпити и тестове в училище), което допринася за по-добро представяне както в академичните, така и в спортните занимания. Като техника, която подобрява силата и гъвкавостта, Пилатес увеличава самочувствието, намалява усещането за тревожност и нервност, подобрява настроението и непостижимите преди цели, изглеждат досегаеми след тренировка.

 

Пилатесът има и други предимства - предотвратява затлъстяването сред децата, насърчава добрите хранителни навици, културата на превенция и грижа за здравето през целия живот.

 

И не забравяйте - тук насочваме вниманието на всички, не само на подрастващите футболисти, но и на родители, роднини, приятели и др. - Пилатесът не е само и единствено спорт за млади спортисти! Пилатесът е полезен във всяка възраст и независимо от моментната физическа форма на практикуващия.

 

Припомняме за най-любопитните, че тази техника е разработена в началото на 20 век от германеца Джоузеф Пилатес. Включва в себе си система от упражнения, насочени към подобряване на гъвкавостта и силата на цялото тяло, без да се налага, тялото да увеличава обема си. Пилатес използва серия от контролирани движения, които са привлекателни както за ума, така и за тялото. Техниката на Пилатес интегрира в себе си източните и западните теории за подобравяне на физическата форма, като включва специфични упражнения, съчетани с дихателни Pilates-futbol-10техники. Използва основно тежестта на тялото в упражненията с машина или на под. Единственият му недостатък е, че не включва аеробни упражнения, което го прави малко по-непривлекателен за хора, чиято основна цел е свалянето на килограми.

 

Пилатес може да се практикува от всеки независимо от възрастта и физическата форма. Методът може да се интегрира като част от рехабилитационни упражнения или терапевтични програми. Пилатес укрепва организма най-вече в зоната на корема, гърба и задните части, което позволява по-голяма свобода на движение на други части на тялото. Подобрява контрола върху ума, който диктува на тялото как да изпълни правилно всяко едно движение. Пилатес контролира дишането, придружено от движение.

 

Още снимки от тренировката с Пилатес и упражнения за координация с юношите старша възраст на филиала на Реал Мадрид, Канияс, в галерията от снимки под статията.

За повече информация, контакт с треньорите на Витаминаспорт, тренировка по Пилатес и упражнения за координация, натиснете тук.

Галерия

Add comment