Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Упражнения за гъвкавост - съвети и техника на изпълнение
Вторник, 22 Януари 2013 13:10

Упражнения за гъвкавост - съвети и техника на изпълнение

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
Упражнения за гъвкавост - съвети и техника на изпълнение Foto:PETRA
Качеството гъвкавост е до известна степен генетично заложено в опорно-двигателния апарат. Облагодетелстваните от природата в това отношение, притежаващи солиден резерв от гъвкавост, е достатъчно само да я поддържат чрез редовни стречинг упражнения. Тъй като гъвкавостта в определена става не гарантира такава и в друга, доцент Юлиан Карабиберов (доктор, преподавател в Национална Спортна Академия и директор на Колеж по спорт "Био Фит") препоръчва да се работи диференцирано първо за една и след това за друга става. Упражненията за гъвкавост трябва да се изпълняват след добро разгряване в края на подготвителната или в началото на основната част на тренировката.
За развитие на гъвкавостта следва да се работи във всички етапи на тренировъчния годишен цикъл, като упражненията се специализират с напредване на подготовката.
Grupo-15
Упражненията за гъвкавост и стречинг предполагат достатъчно /температурно/ загрети мускули, а това практически означава поддържането на топлината им чрез подходящо тренировъчно облекло /анцунг и фланелки с ¾ ръкави и др./, изработено от подходяща материя. Поддържането на подходяща температура следва да се осигурява и в тренировъчните помещения.

Регулатор на амплитудата на движение при упражненията за гъвкавост е усета за лека болка и напрежение, предизвикани от дразненето на проприорецерторите и по-специално на тези в мускулните снопчета /мускулните вретена/ следствие разтягането.Затова вниманието трябва изцяло да е насочено към прецизното изпълнение на упражненията с цел недопускане преразтягане и травми!

Прекомерната гъвкавост обаче може и да не стимулира ефективността на двигателните действия и пълноценното реализиране на наличния двигателен потенциал, тъй като тя изисква да се контролира и управлява в по-голям диапазон възможната свобода на ставните движения.

В тази връзка методиката на тренировка, разработена от екипа на доцент Юлиан Карабиберов, е съобразена със спецификата на практикувания спорт и индивидуалните възможности на всеки спортист.

Още по темата за физическото качество – гъвкавост и методиката за правилно изпълнение на упражненията в статията на доцент Юлиан Карабиберов в www.sncbg.com

Add comment