Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Възползвай се от зимата, за да влезеш във форма
Вторник, 26 Октомври 2010 22:21

Възползвай се от зимата, за да влезеш във форма

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(2 оценки)
За да спортуваш и да влезеш във форма, ти е нужно нещо повече от желание, защото без подходящ метод и план, няма да постигнеш желаните резултати. Именно за това е хубаво да се спреш на тренировъчна програма, която да балансира между аеробни и мускулни упражнения, както и да набляга на правилното хранене. В мига, в който успееш да подредиш адекватно тези три елемента, ще си дадеш сметка ще вече притежаваш една доста ефективна тренировъчна програма.
Що се отнася за аеробните елементи, смятам че в тези няколко месеца откак сайтът ВИТАМИНАСПОРТ е на ваше разположение, сме „говорили" доста по темата, че тичане, плуване, каране на колело са задължителни ЕЛЕМЕНТИ в ежедневието на активно уважаващия се спортист, нали? Най-важното обаче си остава постоянството с каквото и да се захванете (спортуване минимум три пъти в седмицата) с интензивност според моментното физическо състояние.

За да поддържате мускулния тонус, би било добре да си организирате по една мини-тренировка със следните видове упражнениякоремни преси, клякания, рамена, лицеви опори...и да я правите поне два пъти в седмицата. Един път хванали ритъма на този Dan-222тип натоварване, няма да ви коства повече от 20 минути на сесия, не е много нали?

 

Храненето. Всички сме наясно, че тялото има нужда от гориво, за да функционира добре. Какво означава това? Че когато дойде време да избираме продуктите, с които да се храним, те трябва да имат висока хранителна стойност (витамини, протеини, минерали), но да не съдържат много калории. Също така е добре да приемаме малки количества, но често. Като миннимум 5 пъти на ден. Това са малки детайли, които обаче ще ви помогнат много по пътя към доброто настроение и оптималната физическа форма. И както казва Сенека, нужно е само - да ги вкараме в действие! „Този, който учи и учи, но не практикува наученото е като онзи, който оре и оре, но никога не сее." - Сенека

 

И какво по-добро и подходящо време от зимата. Дните са къси, времето студено, приятелите са в града...настъпва епохата на спорта на закрито. Организирайте се и се запишете в някой фитнес, изберете колективен спорт за приятели в зала или просто Eli-11проверете как стои въпроса с абонаментните карти за кварталния басейн. Има много видове спорт, които са подходящи, дори когато времето не ни позволява да сме на открито. Пък има и други предимства – така ще излезете от рутината на „спасителното" мачле с приятели в събота вечер или до болка познатия маршрут за тичане в „Борисовата градина". Може да откриете, че Пилатесът е гимнастиката, от която сте имали нужда цял живот или пък, че латинотанците или тези от Бразилия, не само танци, а форма за топене на килограми! Важното в случая е всеки от нас да намери нещо, с което наистина се забавлява.

 

Имам приятели, които не спират да щъкат през лятото – планини, морски курорти, водни ски..., но с настъпването на „свежото време" се затварят на топло и някъде около Коледа вече не могат да „понасят" сами себе си от заседналия начин на живот, в който са затънали. „Пречистването" настъпва заедно с настъпването на новата година. Както знаете, януари е най-силният от икономическа гледна точка, месец за фитнес залите. Тогава всички ужасно много бързат да свялат натрупаното по празниците и си мислят, че са Пау Гасол или пък Рафа Надал и завършват контузени и в Спешна помощ. Именно за това е много важно да се започне навреме и малко по малко. Така се наслаждаваш повече и се чустваш по-добре. Готови ли сте?

 

ТРЕНИРОВКА

Понеделник – Аеробна сесия , която не бива да е по малко от 30 минути - велосипед, плуване, тичане.


Вторник – Упражнения за тонификация – рамене, гърди, бицепс, трицепс, крака, седалищен мускул...


Сряда – Отново аеробно упражнение, но този път смени спорта – избери гребане например и нека бъдат най-малко 30 минути.


Четвъртък – Почивка, с уточнението, че тичането след автобуса не е само за закъсняващи – опитай да хванеш предходния.


bananПетък – Упражнения за тонификация – рамене, гърди, бицепс, трицепс, крака ,седалищен мускул...


Събота и Неделя
– Време за колективни спортове, виж дали „аверите" от махалата все още се събират да играят баскет!?

 

ХРАНЕНЕ

Спомняте ли си как футболистите на Севиля «тичаха като моторетки» и играеха по няколко поредени мача с продължение в двата сезона, когато станаха носители на Купата на УЕФА? Бе впечатляваща тяхната физическа активност дори и след 120 минути игра. Как ставаше това ли? С помощта на вещата работа на ендокринолога Антонио Ескрибано (който за съжаление вече не е част от екипа на Севиля и това се забелязва на терена). Днес ви предлагам рецептата на станалите известни като «кашички», но всъщност са енергийни напитки, които андалусци приемаха на полувремето и след края на срещата. Изглежда супер лесно, да го пробваме тогава!

 

Кашичка за пиене ( по време и след края на тренировките)
50% банан, портокал, ябълка, пъпеш и праскова в равни части
2% фруктоза
48% мляко или вода

Показаните по долу в Приложението ВИТАМИНАСПОРТ упражнения са подходящи за изпълнение и в домашни условия. Единственото правило, което би било добре да спазвате е да следите за правилната стойка на тялото - коремът прибран, гърбът изправен, рамената в една линия. Успех. И доспортуване!

Галерия

1 Коментар

  • Връзка към коментар Angelina Toleva Събота, 15 Януари 2011 16:53 от Angelina Toleva

    Браво Ели , страхотни упражнения , страхотни идеи за поддържане на формата през зимата, което добре и няма да се налага когато дойде пролетта да се натоварваш изведнъж за да постигнеш желаните резултати за лятото :)))))))

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort