Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Тонификация»Фитнес Гимнастика и Пилатес срещу болки и контузии
Четвъртък, 08 Декември 2011 22:06

Фитнес Гимнастика и Пилатес срещу болки и контузии

От Витаминаспорт
Оценете статията
(3 оценки)
Фитнес Гимнастика и Пилатес срещу болки и контузии Foto: PETRA
Знаете ли как се казват дирижираните фитнес-групи, които имат за за цел да ви поддържат във форма, докато се забавлявате? Имената им могат да бъдат много. И различни. Зависи от маркетинговата стратегия - бални танци, зумба, стречинг, боди пъмп, аеробик, пилатес, йогилатес... или просто гимнастика. Името няма голямо значение! Важното в тази физическа активност да бъдат включени разнообразни упражнения, които да се допълват взаимно и да работят за сила, гъвкавост, двигателни умения, координация. Фитнес Гимнастиката и Пилатес могат да бъдат практикувани от всички, независимо от възраст и физическо състояние. Този тип упражнения, въпреки античното име - просто гимнастика - придобиват все по-голяма популярност сред НЕактивно спортуващите хора с цел превенция на болежки, контузии и постигане на добра физическа форма.
Фитнес Гимнастиката или просто гимнастика за поддържане е метод с ниско въздействие върху ставите. Състои се в контролирани движения, чиято цел е да поддържат тялото гъвкаво и добре тонизирано, да подобрят дихателния капацитет и издръжливостта на парктикуващия.

Пилатесът от друга страна е силно препоръчителен за рехабилитация и възстановяване след контузии или мускулно-ставни болежки. Неговата полезност се състои в подобряване на координацията, гъвкавостта и тонизиране на основните мускулни групи, без да забравя малките и дълбоко скрити в тялото ни мускули. Една от целите на Пилатес е да пречисти кръвта чрез насищане с кислород, като по този начин повиши респираторния ни капацитет.

Gimnasia-11

Фитнес Гимнастиката и Пилатесът ни помогат да опознаем по-добре нашето тяло и по този начин да контролираме функционирането на различните му части. Препоръчително е да практикуваме този тип физически упражнения поне два пъти седмично, като основно се работи върху различни групи на тялото: крака, бедрата, ръцете, корема, гърдите, гърба и раменете.

 

Пилатес упражненията са много важни за работата на корема, с цел укрепване на гърба, както и да се избегнат контузии, причинени от лошата поза, която заемаме несъзнателно ежедневно. Пилатесът също така е полезен за успокояване на напрежението, увеличаване на мускулния тонус и сила, както и за развитието на баланса и координацията.

 

Пилатес е много добър за хората от третата възраст защото елиминира въздействието върху ставите, които имат други упражнения с висок импакт. За тези, които трябва да работят усилено през седмицата, този метод подобрява умствената сила и физическата издръжливост. Идеален е за хора със стресови професии. Заради необходимостта от контролирано дишане, практикуването на Пилатес увеличава кислорода в кръвта и по този начин стимулира притока на кръв към мозък Ефектът е, че помага за по-добра концентрация и усещане за спокойствие в края на работния ден.

Gimnasia-22

С Фитнес Гимнастиката и Пилатес опазваме тялото си във форма. Освен физическо усилие и разнообразие, практикуващите трябва да следват някои основни правила, като например:

  • Оставете най-малко 2 часа след последното хранене преди тренировка.
  • Използвайте мат, кърпа или килимче за пода упражнения.
  • Носете удобни дрехи и не се стягайте.
  • В първата сесия, учителят винаги напомня да поставите пръстите си върху мускулите, които работят, за да се запознаете с работата им и да провери дали наистина фокусирате правилно напрежението в мускулите.


Ползите от Фитнес Гимнастика и Пилатес са много, от които е важно да подчертаем следните:

Gimnasia-1Ортостатична корекция.

Подобряване на сърдечно-съдовата активност.

Регулиране на напрежението.

Предпазване от остеопороза.

Намаляване на болките в гърба.

Предпазване от нараняване.

Намаляване на процента на мазнините в тялото.

Увеличаване размера на мускулните влакна чрез подобряване на обмяната на веществата.

 

Методът Пилатес дължи създаването си на Джоузеф Пилатес (1880-1967), който го определя като: "Наука и изкуство на координираното развитие на ума, тялото и духа чрез естествени движения под строг контрол на волята." Това е един от най-ефективните методи за мускулна работа и се препоръчва за всеки, независимо от възрастта или пола. Фитнес гимнастиката и Пилатес подобряват качеството на живот и предпазват от контузии.

 

Снимките в статията са от часовете по Фитнес Гимнастика и Пилатес с треньора на Витаминаспорт Елисавета Шидерска-Христова в Мадрид. Още снимки може да намерите в Галерията под под статия.

За повече информация - електронна поща: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Галерия

Add comment