Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Тонификация»ТАЙ ЧИ
Вторник, 24 Август 2010 20:18

ТАЙ ЧИ

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
www.taichi-sun.com www.taichi-sun.com
Един от най-приятните моменти в работата на всеки треньор е,че става пряк свидетел на душевната трансформацията на голяма част от учениците си. Основната причина поради, която мнозинството прави упражнения е естетическата. Реалноста обаче показва, че истинската облага от размърдването на скелета и мускулите са психологическите промени, които настъпват в тялото и мозъка.
По вина на застоялия начин на живот, лека по лека губим връзката между тяло и ум. Съвсем нормална реакция на подсъзнанието е да почне да се „оплаква". Депресии, безсъние, лошо настроение, стрес...Има лекари, които са твърдо убедени, че ако спортът можеше да бъде превърнат в хапче, щеше да бъде най-продаваното в света.

TAI_CHI_2557027.313183443_stdТай Чи е дисциплина, която обединява тяло, съзнание и околна среда. Реализира се с помощта на плавни и последователни движения. Бавно. Концентрирано. Следвайки естествения ритъм на тялото. Корените на тази гимнастика се намират в китайските бойни изкуства /Тай Чи Чуан/, чиято основна идея е повторението на естествените движения в природата. Не случайно много от упражненията са човешка интерпретация на животинското поведение в естествена среда.

Като бойно изкуство, Тай Чи Чуан е рафинирана и интелигентна форма за интерпретация на битката. Става въпрос за използване на съзнанието, което контролира момента. Предугаждат се действията на противника. Личният боен подход се организира спрямо съперника и околната среда. В тази дисциплина фундаментални елементи са балансът, контролът и душевното равновесие. Оставяйки настрана бойната тема, Тай Чи се превръща в перфектна техника за работа върху контрола и стабилността на тялото. По време на упражнения се постига високо ниво на физическо разтоварване и ментална концентрация.
Освен това Тай Чи е особено полезен за здравето и без да прекаляваме с хвалбата, се налага да отбележим, че гимнастиката върви ръка за ръка с традиционната китайска медицина. Реализирането на непрекъснати и плавни движения, спокойни, леки и в хармония, допринася за тоталното отпускане на практикуващия, подобрява неговата еластичност, циркулацията на кръвтта и тонифицират мускулите.

Tai_Chi_Olympics

Сесиите по Тай Чи обикновено са структурирани по следния начин:
- загряване (10 мин.): упражнения за разтягане и отпускане на тялото преди да започне комплексната серия.
- Сесия (40-50 мин.): взависимост от преподаващия, движенията и стила могат да варират, но основата винаги е една и съща – верига от плавни движения, които се реализират бавно и прецизно. Часовете по Тай Чи обикновено се провеждат на фона на лека и успокояваща музика.
Практикуването на Тай Чи може да означава в определена степен желание за промяна в живота или вътре в самата личност. За да се стартира, не е необходима предварителна подготовка. Процесът на обучение не бива да е форсиран. Движенията трябва да следват своята естествена природа. Оттук и връзката с китайската концепция ТАО, която отдава голямо значение на преодоляването на собствените ни страхове и ограничения. Тай Чи е дисциплина, която се препоръчва и на двата пола, без ограничение на възрастта.

Add comment