Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Водна гимнастика - ACQUAGYM
Четвъртък, 29 Юли 2010 21:37

Водна гимнастика - ACQUAGYM

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(1 Оценка)
Бившият модел Мамен Санц и новото попълнение на Шалке 04 Раул Гонзалес вече са горди родители на 5 деца. Двойката, която стана семейство точно преди 11 години, има четири момчета (Хорхе на 9, Уго на 6 и близнаците Ектор и Матео по на 3) и „звездата в очите на татко" Мария. Докато Раул се поти здраво с колегите си в немския клуб в предсезонната подготовка, то за мама Мамен поддържането във форма означава пот(апя)не ... във вода.
Само един поглед върху стройната фигура на госпожа Гонзалес е достатъчен, за да си дадем сметка, че петте раждания не са оставили и капка отпечатък. И този път няма да е различно защото Акваджим пак идва на помощ за 34-годишната майка. На всичкото отгоре сме в сезона му.

mamen__efeАкваджим или водна гимнастика е вид спорт, който използва упражненията от фитнеса в различна от спортната зала среда. Тази на водата. В резултат на промяна в налягането и усилията, които полагаме за да се движим в течност, се постигат чудесни резултати, като в същото време опасността от контузии на ставите намалява прогресивно. Плътността на водата редуцира до 90% тежестта на нашето тяло, което прави този тип спорт особено подходящ за хора с наднормено тегло, бременни жени и такива с контузии на колената.

Акваджим ни позволява да работим върху всяка отделна част на тялото. Упражненията са направени така, че тонифицират мускулни групи, което от своя страна персонализира тренировката, взависимост от нуждите на индивида. Хората, които вече са го пробвали знаят, че резултатите се забелязват много бързо – редуцира се акумулираната мазнина, подобрява се мускулната издържливост, повишава се аеробния капацитет.

Основните три упражнения във водата са: ходене (в първите минути, за да загрее тялото); разтягане и свиване на ръце и крака (леки движения за тонификация и корекция на стойката на тялото); упражнения в края на басейна (такива, които използват стените за опора и работят основно върху коремните мускули, седалищния мускул и рамената). Разбира се съществуват още много разновидности с помощни средства като надуваеми топки, дъски, ластици...
За да се реализират правилно упражненията от Акваджим е от особено значение кондицията, в която се намира водата. Максималната температура не бива да превишава 32-33 градуса, а допустимата за работа дълбочина е до 90 см.

Полезните страни на Акваджим идват от ефектът на лек масаж, който се постига с движения във водата. Този спорт помага за намаляването на целулита, подобрява циркулацията на кръвта и минимизира болката при разширени вени. Заради вариращата интензивност може да се практикува от хора на различна възраст и физическа форма. Сърдечносъдовата работа стимулира сърдечния мускул и прочиства дихателните пътища. Фактът, че всички упражнения се реализират във вода го прави подходящ за онези, които се възстановяват от контузии или операция. Страдащите от артрит, артрозис и херния също са сред бенефициентите на Акваджим, разбира се - винаги под лекарско наблюдение. Същото важи и за бъдещите майки.

Този спорт е особено подходящ за лятото, но не забравяйте че се налага да защитаваме кожата и очите от слънчевите лъчи. И въпреки, че рядко си даваме сметка под водата също ожадняваме. Така че, е от особено значение коректната хидратация.

aquagim-1

Add comment