Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Бременни, майки и бебета »Дневникът на една бременна спортистка (32 - 38 седмици) - много движение и 50% по-малко храна
Неделя, 05 Август 2012 18:27

Дневникът на една бременна спортистка (32 - 38 седмици) - много движение и 50% по-малко храна

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(3 оценки)
Дневникът на една бременна спортистка (32 - 38 седмици) - много движение и 50% по-малко храна Foto: PETRA
Много движение и до 50% по-малко количество храна е магическата формула,за да изглеждате и да се чувствате страхотно по време на бременността, момичета. Няма кой знае каква философия в това! И както казват по-мъдрите от нас хора "всяко зло, за добро". Обикновено не вярвам в поговорката, но тъй като страдам от гестационен диабет, съм убедена, че заболяването ми направи голяма услуга. Не само, че се чувствам в много по-добра форма, но и поддържам моето тегло от 27 седмица на бременността, а вече съм в 38-та и бебето тежи повече от 3 килограма. Като цяло се оказва, че съм качила общо 6 килограма за 9 месеца. Но трябва да отбележа, че се движа повече отколкото една нормална НЕбременна персона. И на всичкото отгоре, мерките ми са намалели (на талията, бедрата, гърдите). Единственото, което расте е коремът, както може и да се очаква. Благодарение на гестационния диабет, преоткрих огромното удоволствие, което носят разходките на открито и спортът, в който може да се превърне обикновеното изкачване на стълби. Откак маркетингът превърна спорта в постоянно задължение, не бях се чувствала толкова комфортно с най-обикновени физически активности (ходене, клякане, вдигане на тежести...), които могат да се редуцират до една много важна - цялостното раздвижване.
Уважаеми бъдещи майки, няма по-добър начин да се създаде един нов живот от здравословния начин. Оставете настрани станалите твърде популярни твърдения, че бременните жени трябва да ядат за двама. Не бива също да се възползвате от момента, когато никой не ви критикува за храната-боклук, натрупаните в повече килограми или уголеменият размер дрехи, за Pre-mama_Beni-44да похапвате повечко от преди. Обикновено тези търсени нарочно аргументи, са чисто и просто извинения, за да ядем повече от преди или да се оправдаем пред съвестта ни. Забраненият плод е най-сладък, но често се питам защо никога спортът не влиза в тази категория, след като повечето от нас сами си забраняват да спортуват, оправдавайки се непрекъснато с някакви липси - на време, на пари, на компания...!

Би било чудесно, ако можехме да прогледнем и да осъзнаем отговорността, която носим за раждането на собственото ни дете. Практикуването на спорт, здравословното хранене и положителните мисли са ключът, за да се чувстваш добре по време на бременността - повярвайте ми!

 

Време е отново да подчертая огромното значение, която има диетата от 2400 калории за моята добра физическа форма. Бе ми наложена от ендокринолог заради гестационния диабет и я следвам стриктно. Боцкам се по 6 пъти на ден, за да си меря кръвната захар и не ми минава през ума да се оплаквам. Всеки ден се чувствам все по-добре, благодарение на движението и намалените количества храна. Вярно е, че моят интерес към спорта е професионален (все пак съм учителка по физически активности), но здравословното хранене също винаги е било част от ежедневието ми. През първите дни на бременността не съм променяла навиците си. Но повръщането, високата кръвна захар и страховете, че мога НЕумишлено да навредя на бебето... ме накараха да намаля приема на храна, да премахна мазнините от млякото и млечните продукти и да спра да ям толкова много плодове, за мое голямо съжаление това последното.

 

Ще излъжа ако кажа, че следването на стриктна диета по време на бременността е лесна работа! Напротив! Заедно с физическите упражнения, товае един от най-активните периоди в моя живот, въпреки че и преди това съм спортувала и съм се хранила здравословно. Голямата промяна е в количеството на калориите, които приемам сега. И най-трудното от всичко е да намаля драстично плодовете и ядките в ежедневната ми диета (в моя случай до 70% по-малко плодове и до 85% ядки в сравнение с това, което приемах преди). Наложи се също да консумирам обезмаслено прясно и кисело мляко, сирене и да преоразмеря чиниите и съдържанието им. Сега се храня в купички 50% по-малки от нормалните ми чинии, така се "самозалъгвам психологически" ,че чинията ми е винаги пълна...хахаха! Както и преди, се храня между 5 и 7 пъти на ден. Също както преди, и сега приемам много течности и вода - естествено без ГАЗИРАНИ и без захарни напитки.

 

Мили ми майчета, най-важно от всичко в живота на една бременна жена обаче си остава движението. Съветвам всички, и то от сърце - опитайте да се движите възможно най-много или толкова колкото ви позволява физическото състояние по време на 9-те месеца. Способността да се движи е най-мощният фактор, който поддържа здравето на хората. Бременна или не, трябва да се движим, за да се чувстваме добре. За да сме здрави физически. За да сме здрави психологически. За добро настроение. За социализиране. За култура. Заради многото ползи, свързани с най-обикновеното физическо действие каквото е раздвижването. Не очаквайте да ви открият болест или да имате проблеми, за да започнете. Погрижете се за здравето на вашето бебе още по време на бременността, после може да бъде твърде късно!

 

Човешкото тяло не е направено, за да стои в покой дълго време. Дори по време на сън, променяме позицията. От друга страна, нашето тяло е проектирано да се свива, извива, кълчи, движи като цяло непрекъснато. Тези движения активират мускулите и ставите, като по този начин поддържат техния здравословен тонус.

PreMama_Giri-4

Не забравяйте, че движейки се стимулирате дихателната и кръвоносна дейност, което от своя страна носи ползи за функционирането на всички органи, като по този начин се избягва тенденцията да се разболяват.

 

Липсата на физическа активност е фактор, който предизвиква един дълъг списък от болести - сърдечно-съдови заболявания, диабет и остеопороза, наред с други още по-неприятни неща. Какви са предимствата на движението?

Pre-mama_Beni_-19

* Подобрява стойката на тялото, намалява болки в гърба и главоболие.

* Помага да отслабнете, намалява мазнини и тонизира мускулите.

* Поддържа здравето на кръвоносните съдове.

* Разтягането забавя загубата на гъвкавост.

* Подобрява циркулацията на кръвта.

* Понижава лошия холестерол в кръвта и повишава добрия.

* Намалява тревогите, нервите, стреса.

* Подобрява качеството на съня, ума, сръчността.

* Укрепва имунната система.

* Помага за предотвратяване и контролира хипертонията.

 

За да се чувстват добре физически и емоционално, освен движение или дълбоко дишане, ни е нужна и вътрешна сила ... Налага се да осъзнаваме това, което правим и това, което чувстваме, без да го съдим като положително или отрицателно. Би било добре да осъзнаем, че всяка емоция е реакция на нещо, предизвикано от нас самите и винаги има едно защо, което обяснява нейната поява.

 

Когато сме наясно какво искаме, чувстваме и сме способни да направим, тогава приемаме и разбираме много лесно околния свят, облекчаваме стреса и имаме възможност да се приближим много до смисъла на свободата. Особено по време на период, като 9-те месеца на бременност, емоционалната и физическа свобода са от решаващо значение както за здравето на майката, така и на нейното бебе.

 

Накрая ще повторя още веднъж - много движение и до 50% по-малко храна, това е вълшебната формула, за да изглеждаме и да се чувстваме страхотно по време на бременност, момичета. Няма други тайни! И понеже ми остава съвсем малко, за да се запозная с моето бебе ... обещавам да пиша как е минало всичко след раждането! И не забравяйте, възстановяването за след това, започва още по време на бременността!

Add comment