Атлетико Мадрид, Райо Вайекано, Реал Сосиедад, Севиля, Валядолид и Сарагоса, като някои от тях - например "колчонерите" продават рекламни права върху екипировката си само за няклоко месеца или дори само за един мач. Например този за Суперкупата на Европа, в който ще се борят за трофея срещу английския Челси на 31 август в Монако. Друг е случаят с тима на Малага, който пък плаща на УНЕСКО 1,5 милиона евро на година и в следващите 4 сезона ще носи логото на организацията върху официалния си екип.Към лошото вътрешно-икономическо състояние на отборит в Примера се налага да добавим и затруднения, които изпитва Професионалната футболна лига. Борбата за телевизионни права е безмилостна и жестока. Лъвският голям пай от приходите отива съответно при грандовете Реал Мадрид и Барселона. Останалите, както се изразявят техните управници, "обират трохите от рекламните телевизионни права". Към проблемите с по-малкото приходи, се присъедини и този с началните часове на срещите.
За да могат да се възползват от големите телевизионни пазари в Азия и Америка, местните телевизии договориха срещи, които започват в 23.00 вечерта в работния понеделник...час, протестиран от всички - клубове, треньори, футболисти и най-вече публика, но който за сега остава в програмата на Примера. Припомням, че срещите от елита на испанския футбола са платени. Всяка една струва по 12 евро. Всеки кръг, телеоператорът, който притежава правата за излъчване, пуска в ефир по една безплатна, като договорката между Лига и оператор е тази среща НИКОГА да не бъде, играната от Реал Мадрид и Барселона. Така че, както се казва в един популярен рефрен ...за каквото и да става спор, не забравяйте ,че винаги се отнася до пари!



