Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Спорт»Футбол»Спонсорите в Примера - чудо на фона на икономическата криза в Испания
Събота, 25 Август 2012 13:24

Спонсорите в Примера - чудо на фона на икономическата криза в Испания

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
Спонсорите в Примера - чудо на фона на икономическата криза в Испания google.es
Меко казано скромното представяне на испанските спортисти на Олимпийските игри отворя темат за изчезващите като дим от картата клубове, развиващи различни дисциплини - баскетбол, хандбал, лека атлетика, водна топка, хокей на трева. Все спортове, в които испанците са традиционни силни. Заради икономическата криза в Кралството, обаче на испанския спорт му става все по-трудно да оцелява. Макар и изненадващо, защото все пак става дума за втората най-гледана футболна лига в света, Примера също е сериозно засегната. Намирането на спонсор е тежка и сложна задача дори за клубове като Осасуна, който стана популярен преди години с това, че бе първият продал името на стадиона си срещу солидна сума за реклама. Последните две години обаче бяха трудни и за тима от Памплона, който едва през настоящия намери една млекопреработвателна компания, чиито млечни продукти рекламира на фанелките си, а стадионът за съжаление на счетоводителит в клуба, отново си върна първоначалното име "Ел Садар". През изминалия вече сезон цели 9 отбора бяха без спонсор, включително с дългогодишна история в елита като Валенсия, Атлетико Мадрид, Еспаньол, Севиля.
В началото на новата спортно-състезателна година 14 клуба от испанската Примера дивисион вече имат рекламодатели. Въпреки навлязлите с пълна сила чуждестранни туристически фирми, като мексиканските Ривера Мая или Канкун , спонсори съответно на Майорка и Еспаньол, все още 6 от отборите в първа дивизия се чудят как ще оцелеят икономически . Това са RM-Barca-2Атлетико Мадрид, Райо Вайекано, Реал Сосиедад, Севиля, Валядолид и Сарагоса, като някои от тях - например "колчонерите" продават рекламни права върху екипировката си само за няклоко месеца или дори само за един мач. Например този за Суперкупата на Европа, в който ще се борят за трофея срещу английския Челси на 31 август в Монако. Друг е случаят с тима на Малага, който пък плаща на УНЕСКО 1,5 милиона евро на година и в следващите 4 сезона ще носи логото на организацията върху официалния си екип.

Към лошото вътрешно-икономическо състояние на отборит в Примера се налага да добавим и затруднения, които изпитва Професионалната футболна лига. Борбата за телевизионни права е безмилостна и жестока. Лъвският голям пай от приходите отива съответно при грандовете Реал Мадрид и Барселона. Останалите, както се изразявят техните управници, "обират трохите от рекламните телевизионни права". Към проблемите с по-малкото приходи, се присъедини и този с началните часове на срещите.

За да могат да се възползват от големите телевизионни пазари в Азия и Америка, местните телевизии договориха срещи, които започват в 23.00 вечерта в работния понеделник...час, протестиран от всички - клубове, треньори, футболисти и най-вече публика, но който за сега остава в програмата на Примера. Припомням, че срещите от елита на испанския футбола са платени. Всяка една струва по 12 евро. Всеки кръг, телеоператорът, който притежава правата за излъчване, пуска в ефир по една безплатна, като договорката между Лига и оператор е тази среща НИКОГА да не бъде, играната от Реал Мадрид и Барселона. Така че, както се казва в един популярен рефрен ...за каквото и да става спор, не забравяйте ,че винаги се отнася до пари!

Add comment