Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Спорт»Спортна психология»10 съвета за постигане на психическо здраве. Или как да намерим щастието в епоха на криза?
Понеделник, 12 Март 2012 20:32

10 съвета за постигане на психическо здраве. Или как да намерим щастието в епоха на криза?

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(4 оценки)
10 съвета за постигане на психическо здраве. Или как да намерим щастието в епоха на криза? Foto: PETRA
Как да намерим щастието си по време на криза? С най-обикновени психологически упражнения, човек може да бъде щастлив, независимо от времето, в което живее. В Мадрид, Испания се проведе Първият конгрес за Позитивна Психология, който има за цел научно да определи стратегиите, които подобряват настроението. Използвайте хумор на работното място, защото премахва стреса и повишава креативността. Но как да бъдем позитивни, когато всичко е лоша новина? Безработица, забрани, намаляване на социалните помощи, финансови спекулации, корупция, войни ... са теми, които не можем да се променим на персонално ниво. За да променим нашия личен свят, е добре да бъдем активни - най-добрата формула за психологическо здраве. Хобито без диван също помага. При него хората се движат и се постига състояние на съзнанието, в което човек забравя за себе си и времето "лети". Май отново говорим за спорт, като вълшебно лекарство за щастие? Или има и други "трикове" за постигане на психическо здраве? Кои са 10-те най-ефикасни?
1. Социална мрежа. Обърнете внимание на личните отношения, защото щастието е свързано с честотата и качеството на социалните контакти - с партньора , семейството или с приятели. Ако не разполагате с такива е от особено значение да се включите в някоя социална мрежа. Може и да не е интерактивна, а съвсем реална, като кръжок, курс по рисуване, танци, аеробик...

Stefko-4

2. Хоби без диван. Доказано е, че гледането на телевизия депресира, но практикуването на някое активно хоби, не. Хоби, което изисква усилия и концентрация, генерира щастие. Ключът е в "потока на флуиди", състояние на съзнанието, в които човек се самозабравя, а времето "лети". Спортът и физическите активности са идеален пример за това.

 

3. Медитация. Техники като медитация или йога, по 20 минути на ден, помогат да си изясните какво е богатството на настоящия момент. Анализът на щедростта на настоящето, ни позволява да се насладим на всеки един момент. Тревогите стават по-малко и дори успяваме да планираме и действаме в перспектива.

 

4. Три хубави неща. Друг о просто упражнение с дълготраен ефект, е да напишем в края на деня списък на три неща, които са се случили добре през деня, дори ако ни изглеждат маловажни. Във всяко едно от тях трябва да отбележим и причината, поради която се е случило. Например: "Съпругът ми ме прегърна. Той го направи, защото ме обича."

 

5. Благодарствено писмо или писмо на благодарност. Напиши писмо, за да благодариш на някой , който е направил нещо важно за теб, но ти никога не си го признал публично. Може да бъде приятел, роднина, учител, колега ... Ако писмото го предадеш лично и на ръка, ефектът е още по-голям. Ако се прочете и на глас, ефектът трае поне един месец.

 

6. Смях. Не всичко е тежка и трудна работа. Смехът намалява стреса и повишава настроението. Хората с добро чувство за хумор не са агресивни или саморазрушителни. Те са по-щастливи и по-устойчиви на депресия. Гледайте на живота като на комикс, с чувство за хумор. Интегрирайте в живота си дейности и отношения, които ви позволяват да играете и развивате детската и веселата си страна. Учете се от най-големите комици и от децата.

 

Logo-emocii

7. Практикувайте добродетелите. На сайта на Autentic Happiness (Университетът в Пенсилвания) има въпросник, в който може да откриете какви са силните страни на всеки човек. Трябва да изберете една и да програмирате един ден в седмицата, за да я практикувате по три различни начина. И нека това се превърне в процес.

 

8. Усилие. Култура на усилието. Късметът или вроденият талант могат да помогнат за постигане на цели, но също така е важно да се отделя време и усилия, за да успее дадена кауза. Постигнат чрез културата на усилието, успехът е повод за самочувствие и щастие.

 

9. Алтруизъм. Да даряваш е по-по-добре, отколкото да получаваш. Практикуването на алтруизъм или да допринесеш за една справедлива кауза, дава смисъл на живота. Доказано е, че изпълнявайки 5 ежедневни услуги в полза на другите, поне веднъж седмично, увеличава личното щастие поне 10 пъти.

 

10. Чашата наполовина пълна. Оптимистите са по-успешни професионалисти. Техниката, за да видите чашата наполовина пълна, а не наполовина празна, е да разграничавате едно лошо събитие (като уволнението), превръщайки го в убеждение (не съм способен) и да оставите в писмена форма, че това не е ваша вина и че имате всички шансове да се поправите в бъдеще, залагайки на културата на усилието.

1 Коментар

  • Връзка към коментар Stefi Вторник, 13 Март 2012 11:11 от Stefi

    Много интересна и полезна информация.

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment