Прекланяме се пред неговите спортни рекорди – 23 години и 139 гола с Барселона. Но не е само това. Аржентинският национал окупира и други класации. Футболистът, който продава най-много, който влияе най-много на вкусовете на хората, който желаят всички...или поне го желаят всички големи фирми. И не говорим за големи само заради тяхното ниво на консумация. Без да обезценяваме марки като Данон, Макдоналдс, Адидас или Про Еволюшън Сокър, последната, която привлече „джуджето" е Долче и Габана – една от най-престижните марки за дрехи на световно ниво.
Дизайнерите Доменико Долче и Стефано Габана, които обличат националния тим на Италия, както и отборите на Милан и Челси, се сдобиха с нов и „палечковски" манекен. 169 сантиметра и 67 килограма – това е Лео. За момента не се осмеляват да залепят неговия образ, облечен в официален костюм на марката, по всички градски автобуси. Това, което направиха обаче е да напълнят гардероба му с луксозни дрехи. За да ги облича при всяка подходяща ситуация. Първото му дефиле, макар че думата не е много точн,а защото изглеждаше така, сякаш някой му е подарил костюма, бе на церемонията по връчването на Златната топка. При втората възможност, когато го наградиха за Голмайстор в Примера и получи наградата „Алфредо ди Стефано", бе избрал малко по-подходящ размер и този път наистина изглеждаше добре.
Доменико и Стефано, алма-матер-а на тази фирма, разказват защо Меси е техният нов промоционален образ. „От неговите бутонки не излиза нито едно прилагателно, което да се свързва с елегантност или гламур, но цял един арсенал от възхвали – страст, роден талант, перефектност, истински футбол...". Това, с което ги вдъхновява 10-та на Барса, е неговата дисциплина и жертвоготовност. Чудо в спорта или нова тенденция в модата!? Това се питат управниците на фирми по света.
Един от най-известните експерти по маркетинг и реклама в Испания - Алвар Суньол, отговаря така – „В днешно време се търсят модели, които символизират успеха, но успехът в неговия най-чист вид и най-близък до средностатистическия потребител. Най-добрият пример за това са Рафа Надал и Лео Меси. Те демонстрираха на хората, че с работа и скромност може да станеш най-добрият в света" – коментира рекламиста. Въпреки, че най-доброто превъплъщение на изброените горе ценности, пресъздава Андрес Иниеста – „един дискретен играч, честен...без татуировки, пиърсинг или кичури в косата. Футболист, който мисли в паса преди да помисли да вкарва голове. Победата е преди отбелязването на гол. Екипът пред отделния играч".
Публично се обсъжда, че външният вид на Кристияно Роналдо и неговият агресивен „look" може би са застрашени от изчезване. Гурутата на маркетинга съвпадат по мнение в следното – «икономическата криза революционира ценностите в нашия живот. Парадирането и показността са изчерпани «техники» за привличане на потребители. Новите модели са преди всичко нормални хора, с които е много по-лесно да се идентифицираш.»
Въпреки, че парадът на суетата вече не е модерен, да се идентифицираш с Лео Меси също не е лесна задача. Неговото е като да се сравняваш с Господ, казват някои. Новият световен модел не само притежава най-добрият ляв крак в света, но също така в банката има една доста набъбнала сметка, която предизвиква завист дори е сред елита. Според последна публикация на френското списание «Франс Футбол» приходите на нападателя за година достигат 33 милиона евро. Цифра, която моментално го поставя на Олимпа като най-добре платеният футболист в света. Вторият в тази класация е Дейвид Бекъм с 30,4 милиона евро, а 30-те милиона годишно дават на Кристияно Роналдо третото място.
Лео не е човекът-реклама само в Испания и родната си Аржентина. В Азия рекламира най-голямата автомобилна компания. Осмелява се дори да запише рекламен спот, в който на китайски език прави популярни пържените пилета на Кентъки.
Това, което най-много изненадва обикновения зрител и фен на футбола, е че Лео Меси съвсем НЕ случайно влезе в света на модата. Първата му «среща» с лъскавата страна на рекламата, става не с кой да е. А с аржентинската фирма за бельо Lody, след чиято кампания Лео бе обявен за „жертва на модата". Днес не само признава, че е изключително доволен от новата си роля на рекламно лице за Долче и Габана, но и допълва, че" техният стил ми допада много. Следя го от години". Също така сподели, че в плановете си за бъдещето, предвижда да открие собствена марка за мъжки дрехи, която ще включва и бельо и аксесоари.
В интервю за английския вестник „Сън" футболистът на Барселона обяви, че „работя върху проекта за модна фирма вече няколко месеца. Надявам се, че в началото на 2011 година ще можем да започнем да отваряме магазини." Амбициозният проект има за цел да обедини футболисти и известни личности от различни части на света, които да промоционират модната линия със своя образ и образът на точно определен град, мегаполис.
„Ако успеем да привлечем всички имена, на които сме заложили в проекта, ще се превърнем в най-популярната марка за мъжки дрехи в света" – разказва ентусиазирано Меси в интервю. Вече има споразумение с Алесандро Неста от Милан и певецът Лупе Фиаско от Чикаго. Водят се преговори с Франк Лампард за Лондон, актьорът Колин Фарел за Дъблин и рапарът Джей Зи за Ню Йорк. Мечтата на Лео е да привлече Дейвид Бекъм за Лос Анжелис.
Мъж-рекорд на футболния терен. Мина за генериране на приходи от реклама. И може би...нова икона в модата? Всичко това събрано в едно – „грозното пате" Лионел Меси.