Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Бизнес в спорта»Меси - най-рентабилният грозник на Планетата
Четвъртък, 04 Ноември 2010 13:16

Меси - най-рентабилният грозник на Планетата Ново

От Витаминаспорт
Оценете статията
(4 оценки)
В гръцката митология бе Аполон. В ерата на „лос галактикос" – Дейвид Бекъм. Днес новият „Господ" на красотата се казва...Лео Меси. Или поне така го акредитират престижните световни марки, които са готови да платят космически суми за неговия рекламен образ. Последната, която подписа с футболиста на Барселона е Долче и Габана D&G. Аржентинецът е един много рентабилен „грозник".
Нисичък, с лишено от всякакъв чар лице, дори леко блудкави черти. Така изглежда новият мъж 10. Явно наистина е ударил в десетката, ако съдим по големите марки, които се „бият" да подпишат с Лео за нови рекламни кампании. В основата на модела, който търсят фирмите, лежи един перфектен мъж...и в този случай перфектният е Меси.

Прекланяме се пред неговите спортни рекорди – 23 години и 139 гола с Барселона. Но не е само това. Аржентинският националleo-1 окупира и други класации. Футболистът, който продава най-много, който влияе най-много на вкусовете на хората, който желаят всички...или поне го желаят всички големи фирми. И не говорим за големи само заради тяхното ниво на консумация. Без да обезценяваме марки като Данон, Макдоналдс, Адидас или Про Еволюшън Сокър, последната, която привлече „джуджето" е Долче и Габана – една от най-престижните марки за дрехи на световно ниво.

 

Дизайнерите Доменико Долче и Стефано Габана, които обличат националния тим на Италия, както и отборите на Милан и Челси, се сдобиха с нов и „палечковски" манекен. 169 сантиметра и 67 килограма – това е Лео. За момента не се осмеляват да залепят неговия образ, облечен в официален костюм на марката, по всички градски автобуси. Това, което направиха обаче е да напълнят гардероба му с луксозни дрехи. За да ги облича при всяка подходяща ситуация. Първото му дефиле, макар че думата не е много точн,а защото изглеждаше така, сякаш някой му е подарил костюма, бе на церемонията по връчването на Златната топка. При втората възможност, когато го наградиха за Голмайстор в Примера и получи наградата „Алфредо ди Стефано", бе избрал малко по-подходящ размер и този път наистина изглеждаше добре.

 

Доменико и Стефано, алма-матер-а на тази фирма, разказват защо Меси е техният нов промоционален образ. „От неговите бутонки не излиза нито едно прилагателно, което да се свързва с елегантност или гламур, но цял един арсенал от възхвали – страст, роден талант, перефектност, истински футбол...". Това, с което ги вдъхновява 10-та на Барса, е неговата дисциплина и жертвоготовност. Чудо в спорта или нова тенденция в модата!? Това се питат управниците на фирми по света.


Един от най-известните експерти по маркетинг и реклама в Испания - Алвар Суньол, отговаря така – „В днешно време се търсят модели, които символизират успеха, но успехът в неговия най-чист вид и най-близък до средностатистическия потребител. Най-добрият пример за това са Рафа Надал и Лео Меси. Те демонстрираха на хората, че с работа и скромност може да станеш най-добрият в света" – коментира рекламиста. Въпреки, че най-доброто превъплъщение на изброените горе ценности, пресъздава Андрес Иниеста – „един дискретен играч, честен...без татуировки, пиърсингleo-2 или кичури в косата. Футболист, който мисли в паса преди да помисли да вкарва голове. Победата е преди отбелязването на гол. Екипът пред отделния играч".

 

Публично се обсъжда, че външният вид на Кристияно Роналдо и неговият агресивен „look" може би са застрашени от изчезване. Гурутата на маркетинга съвпадат по мнение в следното – «икономическата криза революционира ценностите в нашия живот. Парадирането и показността са изчерпани «техники» за привличане на потребители. Новите модели са преди всичко нормални хора, с които е много по-лесно да се идентифицираш.»

 

Въпреки, че парадът на суетата вече не е модерен, да се идентифицираш с Лео Меси също не е лесна задача. Неговото е като да се сравняваш с Господ, казват някои. Новият световен модел не само притежава най-добрият ляв крак в света, но също така в банката има една доста набъбнала сметка, която предизвиква завист дори е сред елита. Според последна публикация на френското списание «Франс Футбол» приходите на нападателя за година достигат 33 милиона евро. Цифра, която моментално го поставя на Олимпа като най-добре платеният футболист в света. Вторият в тази класация е Дейвид Бекъм с 30,4 милиона евро, а 30-те милиона годишно дават на Кристияно Роналдо третото място.


Лео не е човекът-реклама само в Испания и родната си Аржентина. В Азия рекламира най-голямата автомобилна компания. Осмелява leo-3се дори да запише рекламен спот, в който на китайски език прави популярни пържените пилета на Кентъки.

 

Това, което най-много изненадва обикновения зрител и фен на футбола, е че Лео Меси съвсем НЕ случайно влезе в света на модата. Първата му «среща» с лъскавата страна на рекламата, става не с кой да е. А с аржентинската фирма за бельо Lody, след чиято кампания Лео бе обявен за „жертва на модата". Днес не само признава, че е изключително доволен от новата си роля на рекламно лице за Долче и Габана, но и допълва, че" техният стил ми допада много. Следя го от години". Също така сподели, че в плановете си за бъдещето, предвижда да открие собствена марка за мъжки дрехи, която ще включва и бельо и аксесоари.

 

В интервю за английския вестник „Сън" футболистът на Барселона обяви, че „работя върху проекта за модна фирма вече няколко месеца. Надявам се, че в началото на 2011 година ще можем да започнем да отваряме магазини." Амбициозният проект има за цел да обедини футболисти и известни личности от различни части на света, които да промоционират модната линия със своя образ и образът на точно определен град, мегаполис.

 

„Ако успеем да привлечем всички имена, на които сме заложили в проекта, ще се превърнем в най-популярната марка за мъжки дрехи в света" – разказва ентусиазирано Меси в интервю. Вече има споразумение с Алесандро Неста от Милан и певецът Лупе Фиаско от Чикаго. Водят се преговори с Франк Лампард за Лондон, актьорът Колин Фарел за Дъблин и рапарът Джей Зи за Ню Йорк. Мечтата на Лео е да привлече Дейвид Бекъм за Лос Анжелис.


Мъж-рекорд на футболния терен. Мина за генериране на приходи от реклама. И може би...нова икона в модата? Всичко това събрано в едно – „грозното пате" Лионел Меси.

leo-5

 

Add comment