Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Бременни, майки и бебета

Целите на хранителния режим, диетата в случаите на гестационен диабет е нормализиране на нивата на кръвната захар, правилният растеж на бебето и нормалното развитие както на плода, така и на физиката на майката. Първонаначалното лечение се състои от индивидуално изготвена диета за бъдещата майка със строго разпределение на количеството и часа на приемане на храната и правилният избор на въглехидрати. Припомняме, че някои от въглехидратите се движат по-бързо в кръвта и рязко повишават нивата на глюкозата, а други се разграждат по-бавно и участват в по-сложните метаболитни процеси. Физическите упражнения помагат много за лечение на диабет на бременността, но не забравяйте мили бъдещи мамчета, че всяка бременност е строго индивидуална и задължително трябва да се консултирате с вашия лекар. Основите за правилно хранене и менюто по време на гестационен диабет могат да бъдат използвани от ВСИЧКИ бременни без значение дали имат проблеми с кръвната захар, теглото или просто искат да се поддържат във форма.

Като учителка по спорт имам няколко ключови фрази, с които се опитвам да мотивирам моите ученици още от първия час. Опитвам е точният израз...защото голяма част от тях не ми вярват, че аеробните упражнения са способни да произвеждат хормони на радостта. Тези, които се занимаваме със спорт не само защото ни е професия, но и защото ни харесва, знаем, че увеличеният прием на кислород от организма се превръща в нещо като "дрога" за психическото ни здраве. Кардио тренировката, известна по цял свят като физическа активност, която укрепва сърдечно съдовата и дихателната системи, има решаващо значение за увеличаване общата издръжливост на организма и е перфектна за бременната жена именно защото помага за нейното добро настроение. С едно ГОЛЯМО уточнение - бъдещите майки строго трябва да следят своя сърдечен ритъм. По препоръка на лекарите честотата, с която бие сърцето на бременната жена не трябва да надвишава 140 удара в минута при тренировка.

Тези дни бях в лошо настроение. Бих казала, че дори малко депресирана от коментарите на моите акушер-гинеколози. Лекарите, без да имат предвид личните ми обстоятелства, прилагат едно към едно протокола за висока захар в кръвта и непрекъснато ми се карат, че съм надебеляла много. В момента съм в 28-та седмица от бременността и съм качила 6 кг. Вече говорихме за значението на индекса на телесна маса и съм наясно, че НЕ влизам в групата на бременните с наднормено тегло, но... Този малко неприятен, но все пак опит, ме кара да си припомня, че всяка бременност е различна и трябва да подхождаме към нея по много персонален начин. Същото би трябвало да правят и лекарите, които се грижат за бременни жени. Именно за това в днешния дневник ще дадем няколко съвета как да използвате периода на бременност като време за добра физическа, психологическа и нутриционална подготовка за след раждането. Как ли?

Хванаха ме. Искам да кажа, че моите момичета от групата по Боди Тоник във фитнес зала "Шурикен" в Мадрид се досетиха, че съм бременна. Бях си облякла една малко по-широчка блуза за тренировка и Виктория, най-прозорливата, направи следния коментар - "Тази тениска не ми харесва, прави корема ти голям, като че ли си бременна!?". Не можех да отговоря нищо друго освен самата истина - "Така е, бременна съм в 20-та седмица при това." Всички останаха като "смразени" ... красивите дами, които тренират с мен всеки понеделник и сряда от 15:15 до 14.15 не можеха да повярват, защото нито обемът на корема, нито моята спортна форма, намекваха поне малко за напредналия етап на бременността ми. Но бе време да разкрия, че учителката им спорт и автор на този дневник, ще има бебе. Но това съвсем няма да спре моите и техните физически активности /въпреки, че половината от тях се надяваха да намаля ритъма на тренировки/. Единствената разлика е, че за моите ще редуцирам интензивността и че качих някой и друг килограм... и според някои лекари в Испания " съм на път да вляза във фазата на затлъстяване". Именно за това ще пиша в дневника на една бременна спортистка днес ...

Няма да се уморя да повторям, че упражненията с фитнес топка са забавни, полезни за здравето и подходящи за всички възрасти. Тренировката с фитбол е особено подходяща за бременните жени, като се реализира перфектно и в домашни условия. Фитнес топката, наричана още фитбол или швейцарска топка, всъщност е една гигантска сфера ,с която се правят упражнения за сила и тонус на мускулите, точно според нуждите на бъдещите майки. И не забравяйте момичета - размерът на фитбола е от особено значение за правилното изпълнение на упражненията. Фитболът е идеалният уред за тренировка на бременни у дома. За да стане още по-приятна тренировката с швейцарска топка на бъдещите мами е хубаво упражненията да бъдат придружени от подходяща музика. Ако все още си нямаш собствена фитнес топка, интернет магазина на ФАБРИКА Спорт се "притичва" на помощ. Поръчай твоя размер фитбол - тук

Всеки ден се чувствам все по-объркана. Живеем в епохата на информацията и това уж ни прави свободни, но всъщност ни слага огромни окови! Нашите майки са разполагали с едва няколко типа информация по време на бременността си. Моята казва, че "жената просто забременяваше и съвсем нямаше такова голямо значение дали прогестеронът се увеличава или намалява". Лекарят й е давал няколко съвета и толкова. Но сега ние знаем всичко, което може да се случи и се страхуваме все повече. Именно заради това, реших да се съсредоточа върху това, което харесвам най-много: да спортувам! Разбира се упражненията трябва да са адекватни на състоянието, в което се намирам (12-16 седмици от зачеването). Да похапвам това, което ядях и преди (5 или повече пъти на ден, но моето бебе не харесва витамини, защото ме кара да ги повръщам, хаха). И да се забавлявам по време на работа. Ако преди да забременееш обаче си водила заседнал начин на живот, ти препоръчвам да започнеш с упражнения за начинаещи. Специфичните препоръки за безопасна тренировка по време на бременност са да избягваш коремните упражнения легнала по гръб и да не ставаш рязко от пода.
Упражненията с ластик могат да се причислят към тренировката с тежести, за които вече писахме, мили бъдещи мами в статията "Упражнения за бременни с гири". Ластиците са различни видове - според дължината и колко са стегнати. С тези шарени гуми се правят много и разнообразни упражнения. Различните тренировъчни програми създават достатъчно добро съпротивление, за да ви натоварят по подобен на тежестите, начин. Най-голямото предимство на този мултифункционален уред за фитнес, както биха написали в рекламите, е че не заема никакво място. Ластикът се нагъва или навива на руло, което е с диаметър на топка за тенис. Можем да го носим в офиса и дори по време на командировки, за да си правим сутрешната гимнастика. Не губете повече време, поръчайте вашата гума за тренировки от ФАБРИКА Спорт на изключително изгодната цена от 12,00 лева за комплект от 2 броя ластика. Още тренировъчни ластици, които предлага Фабрика Спорт, може да поръчате тук. Не бива да забравяме, че бременността е строго индивидуален процес. И че всяка тренировка, независимо дали е за бременни жени или настоящи родители, завършва с едно добро разтягане, както вече писахме в статията "Стречинг за бъдещи мами".

Търсене

Банер
Банер
Банер

feed-image Feed Entries