Четвъртък, 08 Декември 2011 22:06

Фитнес Гимнастика и Пилатес срещу болки и контузии

От Витаминаспорт
Оценете статията
(3 оценки)
Фитнес Гимнастика и Пилатес срещу болки и контузии Foto: PETRA
Знаете ли как се казват дирижираните фитнес-групи, които имат за за цел да ви поддържат във форма, докато се забавлявате? Имената им могат да бъдат много. И различни. Зависи от маркетинговата стратегия - бални танци, зумба, стречинг, боди пъмп, аеробик, пилатес, йогилатес... или просто гимнастика. Името няма голямо значение! Важното в тази физическа активност да бъдат включени разнообразни упражнения, които да се допълват взаимно и да работят за сила, гъвкавост, двигателни умения, координация. Фитнес Гимнастиката и Пилатес могат да бъдат практикувани от всички, независимо от възраст и физическо състояние. Този тип упражнения, въпреки античното име - просто гимнастика - придобиват все по-голяма популярност сред НЕактивно спортуващите хора с цел превенция на болежки, контузии и постигане на добра физическа форма.
Фитнес Гимнастиката или просто гимнастика за поддържане е метод с ниско въздействие върху ставите. Състои се в контролирани движения, чиято цел е да поддържат тялото гъвкаво и добре тонизирано, да подобрят дихателния капацитет и издръжливостта на парктикуващия.

Пилатесът от друга страна е силно препоръчителен за рехабилитация и възстановяване след контузии или мускулно-ставни болежки. Неговата полезност се състои в подобряване на координацията, гъвкавостта и тонизиране на основните мускулни групи, без да забравя малките и дълбоко скрити в тялото ни мускули. Една от целите на Пилатес е да пречисти кръвта чрез насищане с кислород, като по този начин повиши респираторния ни капацитет.

Gimnasia-11

Фитнес Гимнастиката и Пилатесът ни помогат да опознаем по-добре нашето тяло и по този начин да контролираме функционирането на различните му части. Препоръчително е да практикуваме този тип физически упражнения поне два пъти седмично, като основно се работи върху различни групи на тялото: крака, бедрата, ръцете, корема, гърдите, гърба и раменете.

 

Пилатес упражненията са много важни за работата на корема, с цел укрепване на гърба, както и да се избегнат контузии, причинени от лошата поза, която заемаме несъзнателно ежедневно. Пилатесът също така е полезен за успокояване на напрежението, увеличаване на мускулния тонус и сила, както и за развитието на баланса и координацията.

 

Пилатес е много добър за хората от третата възраст защото елиминира въздействието върху ставите, които имат други упражнения с висок импакт. За тези, които трябва да работят усилено през седмицата, този метод подобрява умствената сила и физическата издръжливост. Идеален е за хора със стресови професии. Заради необходимостта от контролирано дишане, практикуването на Пилатес увеличава кислорода в кръвта и по този начин стимулира притока на кръв към мозък Ефектът е, че помага за по-добра концентрация и усещане за спокойствие в края на работния ден.

Gimnasia-22

С Фитнес Гимнастиката и Пилатес опазваме тялото си във форма. Освен физическо усилие и разнообразие, практикуващите трябва да следват някои основни правила, като например:

  • Оставете най-малко 2 часа след последното хранене преди тренировка.
  • Използвайте мат, кърпа или килимче за пода упражнения.
  • Носете удобни дрехи и не се стягайте.
  • В първата сесия, учителят винаги напомня да поставите пръстите си върху мускулите, които работят, за да се запознаете с работата им и да провери дали наистина фокусирате правилно напрежението в мускулите.


Ползите от Фитнес Гимнастика и Пилатес са много, от които е важно да подчертаем следните:

Gimnasia-1Ортостатична корекция.

Подобряване на сърдечно-съдовата активност.

Регулиране на напрежението.

Предпазване от остеопороза.

Намаляване на болките в гърба.

Предпазване от нараняване.

Намаляване на процента на мазнините в тялото.

Увеличаване размера на мускулните влакна чрез подобряване на обмяната на веществата.

 

Методът Пилатес дължи създаването си на Джоузеф Пилатес (1880-1967), който го определя като: "Наука и изкуство на координираното развитие на ума, тялото и духа чрез естествени движения под строг контрол на волята." Това е един от най-ефективните методи за мускулна работа и се препоръчва за всеки, независимо от възрастта или пола. Фитнес гимнастиката и Пилатес подобряват качеството на живот и предпазват от контузии.

 

Снимките в статията са от часовете по Фитнес Гимнастика и Пилатес с треньора на Витаминаспорт Елисавета Шидерска-Христова в Мадрид. Още снимки може да намерите в Галерията под под статия.

За повече информация - електронна поща: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Сродни статии (по етикет)

Галерия

Обратно горе

muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort