По време на първите тренировки, на които присъствах в У.Д. Марина не спрях да се учудвам на треньора, че всички негови тренировки са добре планирани в микро и макро цикли на обучение и целите на всяко упражнение са пределно ясни. В допълнение техническият директор ми показа и годишния план на клуба, който се допълваше от ежемесечен доклад, показващ нивото на извършената работа до момента и всяко по-забележително явление. На мен определено ми се струва, въпреки аматьорския статут на каталунския клуб, че не става дума за група приятели, които играят футбол, за да мине времето. Това скромно футболно отборче притежава сериозна и добре структурирана организация.
Спортният педагог на Инфо-Спорт - Манел Алхама /на снимката/ е завършил Социална педагогика (UNED, 2008 г.) и е бакалавър-педагог (UNED, 2010), в момента е студент 2-ри курс по Спортна психология и продължава да споделя с читателите своя опит като спортен педагог на футболен клуб У.Д. Марина от 4-та каталунска дивизия. Тази седмица - Част 2. За до прочетете цялата статия, следвайте връзката тук: http://www.info-sport.es/bg/psicologia-deportiva
За да се постигнат определени цели в детско-юношеския и аматьорски футбол, трябва да се включва целия екип. За да бъдат съпричастни всички млади футболисти към даден проект се налага да се мотивират и ангажират персонално. Моделирането е техника, която улеснява изучаването на положителното поведение при подрастващите (за модификация на поведението). Става дума за социално приемливо поведение, което предразполага по-бързата адаптация на младите спортисти към изискванията на средатата. Накратко - освен тренировки при подрастващите е необходимо и образование. Заинтересовани ли сте да научите повече за спортната педагогика в областта на футбола? Чудесно ... следете публикациите на Манел Алхама в Инфо-Спорт - кликни тук!