Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Хранене»Изодиета - I част
Сряда, 01 Септември 2010 12:02

Изодиета - I част

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
Корицата на испанското издание на Корицата на испанското издание на "Изодиета"
Хайме Бругос започва с изучаването на натурална медицина и хербодиетика. Бил е вегетарианец, макробиотик и хигиенист. На 40 годишна възраст се сблъсква с невъзможната мисия да свали няколко от 96-те килограма, които тежи тогава, по вина на натрупаната мазнина. Изпада в безнадежност защото супер-ефективните нискокалорични диети, които той препоръчва на своите пациенти не функционират. През 1979 година скъсва със всички теории, на които робува до момента и се заема да анализира серизно процеса на акумулиране на мазнина в организма, различните техники, които да я изгарят и истинските причини, които провокират затлъстяването.
В продължение на няколко години Хайме влиза в динамиката да „сатанизира" мазнините сама заради факта, че съдържат 9 калории на грам вещество. Неговите възгледи се променят радикално след като отива в Маями където в продължение на 13 години работи с проблема за патогенното затлъстяване в САЩ. Защитава докторат по нутриционизъм и открива новата болест, наречена „мегарексия" (да си зътлъстял без да си даваш сметка) – хронична болест токлкова опасна като анорексията например, но много по-често срещана.

Jaime_Brugos-1Всичката тази работа му позволява да види с „просто око", че голяма част от пациентите му приемат по-малко от необходимите за организма мазнини и протеини. Това му помага да разбере,че мазнините са също толкова необходими на тялото както и протеините и че тяхното драстично намаляване затруднява регенерирането (повторното възстановяване) на клетките, затруднява асимилацията на мастноразтворимите витамини (А, Д, Е, К), редуцира производството на хормони, намялява еластичността на кожата, спира да я защитава от външни „нападки"и я застарява. На всичкото отгоре провокира куп влошения в основните функции на тялото.

Повече от 50 години ни беше преподавано, че има 3 основни хранителни елемента – протеини, мазнини и въглехидрати. Внимание, да се съсредоточим върху новата дефиниция на думата „храня, подхранвам" – „нутрир" от латинското "nutrire". Какво означава тя според речника на Испанската кралска академия на науките:

Хранене - да се повиши субстанцията (материята) на животинското или растително тяло с помощта на храна, като по този начин се възстановяват частите, загубени по време на катаболичните процеси (процеси на горене, изгаряне).

Isodieta-1Само първите два елемента обаче – протеините и мазнините, повишават „субстанцията на животинското тяло" тъй като всички наши клетки съдържат тези вещества. Докато въглехидратите са част само от растителните клетки. Ние хората притежаваме минимални количества въглехидрати в глюкозата на кръвта и в мускулния глюкоген, които употребяваме като „гориво", но в никакъв случай като „химически компонент на нашите клетки".

Когато човешкият организъм получи повече въглехидрати от малкото, които може да поддържа в глюкозата на кръвта или в глюкогена, се налага да отделя инсулин за да превръща в мазнина това високо съдържание на глюкоза, която ако не се елеминира, ще се превърне в токсична (отровна) и изключително опасна за нашето здраве.

За храненето и регенерацията (възпроизводството) на всички наши клетки имаме нужда само от вода, протеини и мазнини, трите животоподдържащи компонента, както и малки количества витамини, минерали и олиго-елементи (биоелементи като желязо, флор, цинк...). Въглехидратите и алкохолите ни служат само за „гориво" и в никакъв случай не са съществени (необходими). Натрупаните мазнини също могат да се използват за източник на енергия, като се има предвид, че мазнините са два пъти по-калорични от въглехидратите и имат предимството, че поради бавната им асимилация, не повишават глюкозата в кръвта, нито провокират секреция (отделяне) на инсулин.

Старата концепция за основните хранителни елементи, според автора, също е причина да не се разбира връзката между дегенеративните болести и прекаляването с хранителни елементи през дълги периоди от време. Изключително високия процент на затлъстяване сред подрастващите и повишения коефицент на дегенеративни болести в най-ранна детска възраст демонстрират според Хайме Бругос, че нутрирането сред детското население е незадоволително и че лошото хранене, което провокира диабет и затлъстяване е една от основните причини за неуспехите в училище и ниското интелектуално развитие на много деца (и възрастни). Isodieta-4Безброй изследвания демонстрират, че една лоша закуска дава като резултат един лош ученик. Както невроните, така и нервните влакна в мозъка са протеини. Така също „миелин"-ът (мазнината, която обвива нервните влакна) са особено необходими на организма ни. Именно за това без протеини и мазнини нашето съществуване е немислимо, не само заради здравето на мускулите и органите, но също така и заради доброто функциониране на човешкия мозък. Двата елемента трябва да се приемат редовно защото нито един от тях не може да се „складира" от храносмилателната ни система с цел да се използва по-късно. Неконтролируемите количества на сладко, нишесте и скорбяла, съдържанието на голям процент от детската диета в днешно време, пропорционират само „гориво" (в голяма част, акумулиращо се в мазнини), но никога не могат да бъдат използвани за формирането и развитието на мускули, органи и мозък, казва Бругос. Главната цел на изодиетата е, освен да постигне намаляване на килограмите, да подобри здравето и качеството на живот, вземайки мерки срещу дегенеративни болести като диабет и сърдечносъдовите болежки.

Следва продължение...

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort