Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Хранене»Здравословно меню за деца от 1 до 3 години. Витаминозен пътеводител за майката
Сряда, 05 Октомври 2011 12:47

Здравословно меню за деца от 1 до 3 години. Витаминозен пътеводител за майката

От Витаминаспорт
Оценете статията
(18 оценки)
Васил Петров Васил Петров foto: PETRA
На тема витамини сме! Защо ли не изненадваме никого!? Идеята за тази статия ни я подари "витаминката" Десислава Стаматова, която ни помоли да дадем примерно витаминозно меню за деца на възраст от 1 до 3 годинки. Целият екип на Витаминаспорт запретна ръкави защото от съществено значение за растежа на детето е адекватното приемане на витамини и минерали. Витамини ДА, но НЕ под формата на таблетки, шишенца и спринцовки. А витамини в натурален вид...лемата, която поддържа Витаминаспорт не само за децата, но и за техните родители, баби и дядовци, чичовци и лели. В тази възраст (1 - 3 години), хранителните нужди на децата са по-високи. Време е да се яде всичко. Витамин С и витамините от групите В са водоразтворими и излишното количество от тях се изхвърля с урината. Витамините А, D, E и К са мастноразтворими и се трупат в организма, затова с тях трябва да внимавате да не предозирате детския организъм.
Малките трикове са способни да променят големи неща в изграждането на здравословни навици за хранене. И това важи най-много за все още изграждащия се организъм на детето. Адекватното приемане на хранителни елементи е фундаментално в живота подрастващите. Витамините и минералите пък са "горивото" на детския организъм, помагащ му да бъде здрав и ananasжизнен. Витаминозният "пътеводител" е на ваше разположение:

 

Млечни храни: По чаша мляко на ден, или в течна форма, или прибавено към пюрета, супи, крем карамел, пудинги, бешамел е идеалният вариянт за приемане на млечни пдродукти от подрастващите. Чудесна форма за консумация на млечни продукти са сиренето, киселото мляко, изварата, Petit Suisse и т.н.

 

Месото и рибата: За деца на възраст от 1 до 3 години, 20-30 грама (1 / 5 от нормалното пържола) месо или риба ден на ден е перфектната формула, която внася в организма нужното количество протеини. Това количество би трябвало да се увеличава с растежа на детото, докато се стигне до 40 грама на ден при навършване на 3 години. Препоръчително е месото да няма мазнини, чисто месо: телешко, говеждо, пилешко месо без кожа, зайци ...От рибите най-подходящи са мерлуза, треска, меджид, пъстърва и щука.

 

Яйца: Те са богати на белтъчини, желязо и витамин В12. Децата трябва да ядат 1-3 яйца седмично (яйцата заменят месото или рибата в дневното детско меню).

 

Зърнени култури: В бебешката възраст децата приемат пюрета, приготвени на базата на грис и тапиока. В менюто за деца на възраст от 1 до 3 години може да добавите супа от сварен ориз, два или три пъти в седмицата. Варените зърнени култури, като овес, пшеница, мултисереали ...могат да се приемат за закуска сутрин, или да се добавят към гъсти зеленчукови супи в обедното хранене вместо тестени изделия. Вместо бисквитки за следообедна закуска е препоръчително да давате на детото хляб, който помага при растежа на зъбите.

Vasi-Vitaminasport

Зеленчуци: Трябва да ги въведете задължително в менюто на детето, поне два пъти на ден. Може да започе да ги приема на малки кубчета - домати, краставици, ситно настъргани моркови и ситно нарязана маруля. Можете да подправите детската салата с няколко капки зехтин и сок от лимон. Сред варените зеленчуци, можете да включите моркови, праз, тиквички, боб, карфиол, ябълки или цикория.

 

Плодове: Варени или печени са добър източник на фибри (растителни влакна) и минерали, а сурови са чудесен източник на витамини В1, В2, С и каротини. Варени плодовете НЕ ускоряват толкова работата на чревния тракт, както в суров вид, и се препоръчват когато детето има диария. Ягодите може да ги въведете в диетата на детото лека по лека, като се уверите, че не предизвикват алергии. Бананите трябва да бъдат много узрели и трябва да изчистете добре кафявите нишки. Ябълки са добри регулатори на чревния тракт, защото съдържат много пектин. В суров вид ябълките се понася по-добре настъргани, особено ако бъдат оставени да се окислят малко (стават кафяви). Сливи, праскови, нектарини, кайсии, можете да влючите в дневното меню на децата - първо настъргани, а в по-голяма възраст - нарязани на малки кубчета, винаги когато преди това са измити добре и обилно с вода.

 

Витамин С - Препоръчителна доза витамин С за деца на възраст 1-3 години: 15 мг/ ден
Пъпешnutricion-bebe
Цитрусовите плодове и сокове
Киви
Манго
Папая
Ананас
Ягоди, малини, къпини и боровинки
Диня
Броколи, брюкселско зеле, карфиол
Червени и зелени чушки
Спанак, зеле, ряпа и други листни зеленчуци
Картофи
Домати и техния сок

 

Витамин А - Препоръчителна доза до 3 години – 350-400 мкг/ден
Моркови
Сладки картофи
Спанак
Манго
Цикория
Домати
Сливи

Витамин В - В1, В2, В3, В6, В12 - Препоръчителна доза от 1 до 3 години – 0.5 мг/ден
qbulkiМесо
Яйца
Прясно и кисело мляко
Риба и морски продукти
Бирена мая
Водорасли
Гъбички храни
Пшеничен зародиш
Соя

Витамин Д - Препоръчителна доза от 7 месеца до 3 години – 7 мкг/ден.
Съдържа се в яйцата, рибата, зърнените храни. Образуването му в организма става най-вече от прякото излагане на слънчева светлина.

 

Витамин Е - Препоръчителна доза 6 мг/ ден.
Витамин Е се съдържа в много храни, главно от растителен произход: зелените листни зеленчуци, семена, включително броколи, соя, спанак, пшеничен зародиш и бирена мая. Някои храни от животински произход съдържат витамин Е, като яйчен жълтък.

 

Витамин К - Съдържа се в много храни и, ако детето не страда от някое заболяване, не е необходимо да се следи дозата на прием.
soiaКивито е храната най-богата на витамин К. Други растителни храни, богати на витамин К са тъмно зелени листни зеленчуци (марули, спанак, зеле, броколи, брюкселско зеле), пшеничен зародиш, авокадо, зърнени храни, органични храни, някои плодове като банан или соеви продукти, растителни масла (соя, памук и зехтин). Богати на витамин К са месото, кравето мляко и яйцата. Две супени лъжици магданоз съдържат 153% от препоръчаното количество витамин К.

 

Фолиева киселина - Препоръчителна доза 150 мг.

Фолиевата киселина е особено полезна за бъдещи майки. В менюта на децата на възраст от 1-3 години фолиевата киселина също не бива да липсва. Фолиевата киселина се съдържа в зелени листни зеленчуци - спанак, зеле, цикория, салата, аспержи или броколи. Бобовите растения: боб, нахут, леща и боб. Зърнени култури: пшеница, ориз и царевица. Плодове: портокали, пъпеши, лимони и банани. Месо: пилешко и говеждо черния дроб. Ядки: фъстъци.


1 Коментар

  • Връзка към коментар Desi Неделя, 09 Октомври 2011 19:25 от Desi

    Blagorim sardechno za tazi statia palna s tolkova polezna informatzia za mladite maiki,osobeno takiva kato men ,koito sami si gleame detzata i cherpim informacia vinagi chrez I-net.

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort