Наскоро представи в Мадрид, с помощта на своя спонсор КахАстур, една програма, уникална за Испания, която ще подпомага израстването на талантливи технически мозъци в структурите на Формула 1.
Става въпрос за 12 стипендии „Фернандо Алонсо” от по 36 000 евро всяка, отпуснати на испански инженери, които да завършат своето образование в престижния Оксфордски Университет, „най-доброто висше училище в Обединеното кралство по отношение на изучаването и развитието на автомобилите”, според думите на Алонсо. Там младежите ще могат да избират между мастърс по мотори или по шаси и аеродинамика. От студенската аула - директно в боксовете на състезанията!„За първи път в Испания ще се подпомогат автомобилни инженери, чиято най-голяма мечта е да стигнат до Формула 1. Това е жест достоен за аплаузи.” – подчерта шампиона.
Малко испански инженери във Ф1
Най-известният е Шави Пуйолар, инженер на пистата в екипа на Уийлямс, или по друг начин казано – дясната ръка на Марк Вебер и тази година на Алекс Wurz.Иняки Руеда е още един „богопомазан”, който работи за Рено ката инженер по ситемите на колата на Ковалайнен.
„Инженерите вече са 80% от екипа”
Това са думи на Фернандо Алонсо, който добави „Във Формула 1 има липса на многофунционални инженери. Най-вече когато се отнася за аеродинамика, която може би е фундаментална част от този спорт, защото на нея се базира силата на колата. В същото време има много добре подготвени специалисти по мотора, спирачките или по информатиката на болида...Днес колите във Ф1 имат все повече електроника и сензори, и всичко това се управлява с помощта на компютри. Инженерите са 80% от екипа, за разлика от механиците, които започват да приличат на „застрашен от изчезване вид”, за съжаление във Ферари работят 500 души и повече от 200 са инженери.