Все още към „белите" не са се присъединили мондиалистите Икер Касияс, Серхио Рамос и Кака, но това не пречи треньорът да се превърне в царят на шоуто. Още в етапа му на мениджър на Челси, Жозе бе много обичан отвъд океана. Но хората не го харесват само защото е начело на голям футболен клуб. Персоналът на хотела в който са настанени футболистите на Реал Мадрид в Лос Анжелис, популярен като „розовата къща", е силно впечатлен от това, колко организиран е португалецът. В 7.30 вече е на тренировъчното игрище, доизкусурявайки последните детайли за предстоящото занимание. Целият ден на Жозе е разделен до секундата. Тренировките, въпреки че са мното интензивни, продължавата точно 90 минути. Нито минутка повече. Никой от играчите не закъснява за автобуса. Знае се. Този, който дойде късно, пропуска занимание. Всички не чакат един. Много са желаещите да гледат на живо тренировка, водена от Жозе. Освен феновете в Лос Анжелис, вчера селекционерът на САЩ Боб Брадли присъства на заниманието на Реал М.
И още от каризмата на Жозе. Ръководството на Реал М се е договорило с Жозе Моуриньо да си поделят 50% от правата му за реклама. Това предполага важно перо в бюджета на кралския клуб. Няма друг треньор в света, който да участва в толкова много реклами, като лице на престижни европейски фирми.
Флорентино Перес плати 8 милиона евро на Интер като компенсация за разтрогване на договора на португалеца и очаква да амортизира „стоката" в следващите 4 години, с парите които ще получи от реклама. Моуриньо генерира 4 милиона евро годишно по това перо.
Реал Мадрид ще уважи договорките ,които португалецът бе споразумял преди идването си на „Сантяго Бернабеу", но по предстоящите ще дели по равно със Жозе. Както кралския клуб, така и новият треньор имат пред себе си широк диапазон да есплоатират марката. Публичният образ на Моу не познава граници. Неговата каризма, лидерство, характерът на победител, сигурността, с която взима решения и капацитетът да управлява перфектно групи, са характеристики, които фирмите ескплоатират чудесно. Освен всички тези качества, португалецът има атрактивен външен вид и продава добре продуктите.
Най-новият договор на Жозе е с Порше, за дрехите които продава тази марка. Моу е лице на есенната кампания и ще подели печалбата с Реал М. Основният източник обаче си остава фирмата за спортна екипировка Адидас, с която както клуба, така и наставника работят от години. Жозе участва в много от рекламните спотове на германската компания.
Един от най-популярните е този, в който дава уроци на деца, обяснявайки на малките какви са предимствата на работата в екип „ Не се постига нищо в живота, ако не се работи" – открито заявава носителят на Купата на шампионите с Интер. Моу снима заедно с Меси, Балак, Кака и Бекъм и завършва рекаламата със следната фраза – „Ако не исках да печеля, намаше да съм тук." В Адидас доволно потриват ръце при мисълта за предстоящите печалби.
Нито Гуардиола, нито Ван Гаал, нито Фергюсън, нито Капело, нито Дел Боске...никой няма по-апетитен рекламен и комерсиален образ от този на португалеца. Анализът Университета в Навара, твърди, че Моуриньо е човекът, който излъчва сигурност и публиката му се доверява. В Португалия неговият образ струва толкова колкото на Кристияно Роналдо.
Формулата за успеха на Моу се крие в лекотата, с която печели хората, с които работи. Неговият поглед – проницателен и съсредоточен, тонът на гласа му – ясен и точен, го правят да изглежда различен от другите. Това същото го показва и в рекламните спотове, без въобще да се отрази на симпатичността му. Департаментът по маркетинг на Реал М анализира всички тези аспекти, за да може да есплоатира образа на Моуриньо на 100 процента. Ще бъде един идобър бизнес. Със сигурност.