Рекламата, която носят «белите» върху официалния екип обаче не е най-добре платената. Имиджът на испанската първа дивизия е,че не експлоатира достатъчно рекламните способности на своите 20 отбора.Съществуват големи разлики в сумите, които получават отделните отбори в Примера на ниво спонсорство. Бундеслигата е тази, която извлича максимална полза от рекламните контракти. В Германия всеки отбор получава средно 5,3 милиона евро на година, според изследване направено от Спорт-Маркет.
На Полуострова това, което направи Атлетик все още е тема на сериозни дискусии. Клубът от Билбао сложи край на 110 годишна традиция след като преди две години се споразумя за спонсорство с „Петронор". Петролната компания сложи логото си върху предната част на бяло червените фанелки. Билбаинци не се чудиха дълго в разгара на развихрилата се икомическа криза и приеха предложение от 2 милиона евро на сезон за период от 3 поредни години. С подписването на този договор, ваският клуб приключи с най-дълго зачитаното правило в Примера – да се играе с чиста от реклами фанелка.
Въпреки, че вече всички отбори от първа испанска дивизия носят на гърдите си рекламно лого на определена фирма, Атлетик Билбао бе единственият, който се съпротивляваше на съвременния диктат на пазара. С идването на Гарсия Макуа на президентския пост започна мониторинг в търсене на официален спонсор за отбора и естествено тениската винаги е най-апетитната хапка за една рекламна кампания.
Билбао направи своя дебют с реклама в Европа още през сезон 2004-05 след споразумение с Ваското Правителство. На фанелките от турнира за Купата на УЕФА тогава блестеше надпис "Euskadi". През същата тази година, регламент в правилника на Испанската Футболна Федерация задължи клуба да използва същите екипи и в турнира за Купата на Краля.
Барселона е единственият отбор в Примера, който не получава дивиденти от реклама. Не само това, ами на всичкото отгоре плаща за да носи емблемата на УНИЦЕФ – по 1, 5 милиона евро на година (7,5 до края на договора). Вземайки това решение,вече бившият президент Жоан Лапорта постави началото на нова рекламна кампания. Но от това каталунския клуб загуби близо 25 милиона евро годишно – сума, която рекламодателите са готови да плащат само и само техният надпис да стои върху синьочервената фанелка. Не трябва да се забравя, че Лапорта потърси чрез този нетрадиционен ход един нов и различен образ за футболния клуб. Солидарността пред всичко е новата лема, която спазва Барса. За отбелязване е обаче, че Bwin предложи на каталунци 22 милиона спонсорски пари в рамките на 5 сезона, преди Лапорта да приеме предложението на УНИЦЕФ.