Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Здраве»При чичо доктор»Изкълчване на глезен – неподвижен или не?
Неделя, 12 Септември 2010 15:32

Изкълчване на глезен – неподвижен или не?

От Витаминаспорт
Оценете статията
(9 оценки)
„Много ми е неприятно, но снощи си изкълчих глезена.Стъпих накриво и чак паднах на земята от болката, която почуствах. Отидох в спешното отделение и там обездвижиха крака ми. Аз съм чувала, че за изкълчванията на глезена е по-добре да се движиш, какво е твоето мнение „чичо докторе"?
Приятели, това писмо е с подател Ани, 23г., София. Изпратено във формуляра за контакти, който може да се намери в десния горен ъгъл на заглавната страница на сайта. Адресирано е до нашия-ваш „чичо доктор". Ето и неговият отговор.

На Ани
– стискаме палци за бързо оздравяване.А на всички останали – БЕЗконтузийни упражнения. За въпроси – вече знаете!?

„Първото, което трябва да направиш е да отидеш на лекар, за да си сигурна, че не си счупила кост. Как да бъде третирана тази контузия зависи от степента на изкълчването. Въпреки, че в началото боли много, с помощта на ПЛКП /почивка, лед, компрес и повдигане/ могаг да се постигнат „чудеса" за две седмици.DOK-2

Почивка – опитай да се движиш възможно най-малко, нито да стоиш на крак поне през първите 48 часа.

Лед –слагай торбичка с лед по 10 минути на всеки 2 часа. Повтаряй толкова колкото успееш да издържиш. После втривай без натиск назначения от лекар гел. Помогни на потентната способност на леда, който намалява сигурно и бързо подуването и вземи някое болкоуспокояващо хапче, разбира се – пак след консултация с лекар.

Повдигане – хубаво би било да повдигнеш крака над сърцето, като например да легнеш и да го опънеш върху стената до леглото. По този начин улесняваш дренажа на подутата зона.

Обездвижване – в случаите на счупена кост се назначава трайно обездвижване за един месец. Днес вече има заместители на класическия гипс – т.н. „пластмасов" гипс или специални твърди пластмасови ботуши с пневматична вътрешна система.Такива ботуши се слагат и при по-тежки навяхвания или изкълчвания и позволяват третирането с физиотерапия, лед и кремове.Така се скъсява срока за възстановяване.

Наблюдавай всяка промяна и след около 2-3 дни може да започнеш с движенията.Най-добре опитен рехабилитатор или кинезитерапевт да ти състави комплекс от упражнения и първото им изпълнение да стане под негов контрол! Първо се назначават упражнения във въздуха, ако можеш нека последват упражнения във вода, за да не губиш мобилност и мускулен тонус. Най-добрият вариянт е да си останеш в къщи няколко дни, докато нараненото място се заздрави. Ако избързаш с движението, това може да ти се отрази на крака в бъдеще.
Има ли „ посиняване" – т.е. подкожен кръвоизлив, значи е налице разкъсване на ставна капсула и ставни връзки,а това е повод травмата да бъде приета достатъчно сериозно!Когато не спазваме съветите на специалистите, увеличаваме срока за възстановяване. Дилемата между мобилност и почивка може да бъде решена взависимост от това как се развива контузията ти. Понякога едно DOK-1обикновено изкълчване на глезен, което може да бъде заздравено за 2 седмици, при лошо възстановяване стига до 3 месеца с болежки.


Грешки :
- вслушване в съветите на всеки срещнат познат
- посещение при „ правач "
- ранно третиране с топли процедури
- ужасяващо желание за бързо налагане на контузеното място с всевъзможни компреси по „ народни рецепти "- с локум, листа от мушкато, извара, стрити копита от крава или рога от дявол / само последното не съм виждал !/ Резултатът е гарантирано кожно изгаряне в повечето случаи!

 

За да избегнеш бъдещи изкълчвания на глезена би било добре да подсилиш мускулатурата в тази част на крака. Както и да подобриш контролът, който мозъка упражнява върху мускулите /нервно-мускулен контрол/. Добре е да се ходи върху пясък без обувки, упражнявайки всички видове стъпвания – на пръсти, на пети, върху външната част на стъпалото, върху вътрешната част...върху мокър пясък, върху сух, върху по-едър, върху чакълест...също като терапията в модерните напоследък СПА центрове, където комбинират подобна техника с вода. Подсили мускулите на краката и добави упражнения за баланс на един и два крака – ще видиш какви подобрения се постигат!? Упражнения от този тип могат да се изпълняват и у дома, а дори и в офиса през обедната почивка! Успех!Ваш "Чичо Доктор"

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort