Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Тонификация»ТАЙ ЧИ
Вторник, 24 Август 2010 20:18

ТАЙ ЧИ

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
www.taichi-sun.com www.taichi-sun.com
Един от най-приятните моменти в работата на всеки треньор е,че става пряк свидетел на душевната трансформацията на голяма част от учениците си. Основната причина поради, която мнозинството прави упражнения е естетическата. Реалноста обаче показва, че истинската облага от размърдването на скелета и мускулите са психологическите промени, които настъпват в тялото и мозъка.
По вина на застоялия начин на живот, лека по лека губим връзката между тяло и ум. Съвсем нормална реакция на подсъзнанието е да почне да се „оплаква". Депресии, безсъние, лошо настроение, стрес...Има лекари, които са твърдо убедени, че ако спортът можеше да бъде превърнат в хапче, щеше да бъде най-продаваното в света.

TAI_CHI_2557027.313183443_stdТай Чи е дисциплина, която обединява тяло, съзнание и околна среда. Реализира се с помощта на плавни и последователни движения. Бавно. Концентрирано. Следвайки естествения ритъм на тялото. Корените на тази гимнастика се намират в китайските бойни изкуства /Тай Чи Чуан/, чиято основна идея е повторението на естествените движения в природата. Не случайно много от упражненията са човешка интерпретация на животинското поведение в естествена среда.

Като бойно изкуство, Тай Чи Чуан е рафинирана и интелигентна форма за интерпретация на битката. Става въпрос за използване на съзнанието, което контролира момента. Предугаждат се действията на противника. Личният боен подход се организира спрямо съперника и околната среда. В тази дисциплина фундаментални елементи са балансът, контролът и душевното равновесие. Оставяйки настрана бойната тема, Тай Чи се превръща в перфектна техника за работа върху контрола и стабилността на тялото. По време на упражнения се постига високо ниво на физическо разтоварване и ментална концентрация.
Освен това Тай Чи е особено полезен за здравето и без да прекаляваме с хвалбата, се налага да отбележим, че гимнастиката върви ръка за ръка с традиционната китайска медицина. Реализирането на непрекъснати и плавни движения, спокойни, леки и в хармония, допринася за тоталното отпускане на практикуващия, подобрява неговата еластичност, циркулацията на кръвтта и тонифицират мускулите.

Tai_Chi_Olympics

Сесиите по Тай Чи обикновено са структурирани по следния начин:
- загряване (10 мин.): упражнения за разтягане и отпускане на тялото преди да започне комплексната серия.
- Сесия (40-50 мин.): взависимост от преподаващия, движенията и стила могат да варират, но основата винаги е една и съща – верига от плавни движения, които се реализират бавно и прецизно. Часовете по Тай Чи обикновено се провеждат на фона на лека и успокояваща музика.
Практикуването на Тай Чи може да означава в определена степен желание за промяна в живота или вътре в самата личност. За да се стартира, не е необходима предварителна подготовка. Процесът на обучение не бива да е форсиран. Движенията трябва да следват своята естествена природа. Оттук и връзката с китайската концепция ТАО, която отдава голямо значение на преодоляването на собствените ни страхове и ограничения. Тай Чи е дисциплина, която се препоръчва и на двата пола, без ограничение на възрастта.

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort