Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Спорт»Спортна психология»10 съвета за постигане на психическо здраве. Или как да намерим щастието в епоха на криза?
Понеделник, 12 Март 2012 20:32

10 съвета за постигане на психическо здраве. Или как да намерим щастието в епоха на криза?

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(4 оценки)
10 съвета за постигане на психическо здраве. Или как да намерим щастието в епоха на криза? Foto: PETRA
Как да намерим щастието си по време на криза? С най-обикновени психологически упражнения, човек може да бъде щастлив, независимо от времето, в което живее. В Мадрид, Испания се проведе Първият конгрес за Позитивна Психология, който има за цел научно да определи стратегиите, които подобряват настроението. Използвайте хумор на работното място, защото премахва стреса и повишава креативността. Но как да бъдем позитивни, когато всичко е лоша новина? Безработица, забрани, намаляване на социалните помощи, финансови спекулации, корупция, войни ... са теми, които не можем да се променим на персонално ниво. За да променим нашия личен свят, е добре да бъдем активни - най-добрата формула за психологическо здраве. Хобито без диван също помага. При него хората се движат и се постига състояние на съзнанието, в което човек забравя за себе си и времето "лети". Май отново говорим за спорт, като вълшебно лекарство за щастие? Или има и други "трикове" за постигане на психическо здраве? Кои са 10-те най-ефикасни?
1. Социална мрежа. Обърнете внимание на личните отношения, защото щастието е свързано с честотата и качеството на социалните контакти - с партньора , семейството или с приятели. Ако не разполагате с такива е от особено значение да се включите в някоя социална мрежа. Може и да не е интерактивна, а съвсем реална, като кръжок, курс по рисуване, танци, аеробик...

Stefko-4

2. Хоби без диван. Доказано е, че гледането на телевизия депресира, но практикуването на някое активно хоби, не. Хоби, което изисква усилия и концентрация, генерира щастие. Ключът е в "потока на флуиди", състояние на съзнанието, в които човек се самозабравя, а времето "лети". Спортът и физическите активности са идеален пример за това.

 

3. Медитация. Техники като медитация или йога, по 20 минути на ден, помогат да си изясните какво е богатството на настоящия момент. Анализът на щедростта на настоящето, ни позволява да се насладим на всеки един момент. Тревогите стават по-малко и дори успяваме да планираме и действаме в перспектива.

 

4. Три хубави неща. Друг о просто упражнение с дълготраен ефект, е да напишем в края на деня списък на три неща, които са се случили добре през деня, дори ако ни изглеждат маловажни. Във всяко едно от тях трябва да отбележим и причината, поради която се е случило. Например: "Съпругът ми ме прегърна. Той го направи, защото ме обича."

 

5. Благодарствено писмо или писмо на благодарност. Напиши писмо, за да благодариш на някой , който е направил нещо важно за теб, но ти никога не си го признал публично. Може да бъде приятел, роднина, учител, колега ... Ако писмото го предадеш лично и на ръка, ефектът е още по-голям. Ако се прочете и на глас, ефектът трае поне един месец.

 

6. Смях. Не всичко е тежка и трудна работа. Смехът намалява стреса и повишава настроението. Хората с добро чувство за хумор не са агресивни или саморазрушителни. Те са по-щастливи и по-устойчиви на депресия. Гледайте на живота като на комикс, с чувство за хумор. Интегрирайте в живота си дейности и отношения, които ви позволяват да играете и развивате детската и веселата си страна. Учете се от най-големите комици и от децата.

 

Logo-emocii

7. Практикувайте добродетелите. На сайта на Autentic Happiness (Университетът в Пенсилвания) има въпросник, в който може да откриете какви са силните страни на всеки човек. Трябва да изберете една и да програмирате един ден в седмицата, за да я практикувате по три различни начина. И нека това се превърне в процес.

 

8. Усилие. Култура на усилието. Късметът или вроденият талант могат да помогнат за постигане на цели, но също така е важно да се отделя време и усилия, за да успее дадена кауза. Постигнат чрез културата на усилието, успехът е повод за самочувствие и щастие.

 

9. Алтруизъм. Да даряваш е по-по-добре, отколкото да получаваш. Практикуването на алтруизъм или да допринесеш за една справедлива кауза, дава смисъл на живота. Доказано е, че изпълнявайки 5 ежедневни услуги в полза на другите, поне веднъж седмично, увеличава личното щастие поне 10 пъти.

 

10. Чашата наполовина пълна. Оптимистите са по-успешни професионалисти. Техниката, за да видите чашата наполовина пълна, а не наполовина празна, е да разграничавате едно лошо събитие (като уволнението), превръщайки го в убеждение (не съм способен) и да оставите в писмена форма, че това не е ваша вина и че имате всички шансове да се поправите в бъдеще, залагайки на културата на усилието.

1 Коментар

  • Връзка към коментар Stefi Вторник, 13 Март 2012 11:11 от Stefi

    Много интересна и полезна информация.

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort