Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Лоренцо прави мускули с Пилатес
Понеделник, 25 Октомври 2010 11:18

Лоренцо прави мускули с Пилатес Ново

От Витаминаспорт
Оценете статията
(1 Оценка)
Латинският афоризъм „здрав дух в здраво тяло" е универсален. В спорта тази максима има двойна сила, особено когато става въпрос за елитни състезатели. И поставена върху Хорхе Лоренцо, тази фраза придобива още по-трансцендетно значение. Роденият в Майорка пилот е истинска жаба, която плува без проблеми във фитнеса. За него спортът е цитирам „моята дрога". „Имам нужда от строг режим на физическата подготовка" - разказва Хорхе. Поради много контузии и падания присъщи на високоскоростния спорт, основна част от тренировките на 23- годишния младеж се свеждат до „разтягяния и коремни преси".
От рано сутрин световният шампион в клас Мото GP е в залата. Понякога тренировъчните сесии продължават чак до обед. Интензивните тренировки, са необходими по време на състезателен период защото тогава „има да се наваксва много" – обясняваlorenzo-health състезателят на Ямаха. Хорхе признава, че по време на последните няколко състезания за Световната Купа „последният кръг ми изглежда безкраен, полагам големи усилия, за да го издържа, завършвам изцеден."

Маркос Хирсш е персоналният треньор по физическата подготовка на Хорхе и основен извор на мотивация за пилота. Лоренцо преминава през всички уреди в тренировъчната зала, за да възвърне „глада" за съревнование. Ефектът от толкова физически усилия не закъснява. „Чуствам се по-силен от всякога." - коментира. Липсват синтоми на слабост в краката, една от най-натоварените зони в неговата професия. Фитнесът дава усещането за сигурност.

 

Една от новите тайни на фламантния шампион, за заздравяване на мускулите и повишаване на морала, е свързана с практикуването на Пилатес. Хирсш му препоръчва да прави новата гимнастика, за да тонифицира и подобри мускулатурата на корема и слабините. „Отдава ми се много добре" – разказва Хорхе, „защото подсилвам целият торс и напречните мускули." Тази форма на гимнастика е подходяща за всяка възраст и на всичкото отгоре служи като отпускаща терапия, защото в нейните корени са Lorenzo_coverвзаимствани движения от тай-чи и йога, поради което освен тялото се работи и върху психическата устойчивост.

 

Лоренцо комбинира гимнастическите упражнения с аеробни, за да внесе и свеж кислород в организма, като например футинг, гребане или статичен велосипед. „Налага се да наваксвам много" – продължава разказа си младият пилот, който отделя много време за възстановяване на издържливостта и физическата форма. Комбинира упражненията в залата с работа на пистата – „там вече доверието в мен самия, излиза от само себе си."


И каква е тайната, за да се превърне в номер едно? „Да знаеш как да караш на всеки метър от пистата на 90% от възможностите ти. Не може на завоите да използваш 75% и на правия участък 90%. Когато постигнеш да пилотираш на 95%, означава че можеш да бъдеш водач. Тази е тайната."

 

Единственият недостатък на Пилатесът е, че не може да топи мазнини. В тренировките липсват аеробни движение, по този начин  гимнастиката не помага за свалянето на килограми. За това пилотът на Ямаха има специално подготвена програма за "сваляне на коремче" - ясно се вижда,че и този план на неговия личен треньор, функционира добре.

 

Хорхе няма да изпреварва събитията и да напряга излишно физиката си. Наясно е, че има доста години пред себе си, за да се превърне в истински главен герой на пистата. За сега е просто шампион за 2010.

Add comment